論文 - 高橋 郁夫
-
“Satisfaction and Dissatisfaction Management in Japan,”
髙橋 郁夫
Proceedings of 2009 KAMS/KSMA Fall International Conference at Seoul (Best Paper Award). 2009年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著
-
“The Interplay of Local and Global Cultural Influences on Japanese Consumer Behavior”(with Mark Cleveland and Michel Laroche),
髙橋 郁夫
Proceedings of 2009 AMS World Marketing Congress at Oslo 2009年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
“Structural Determinants of Retail Market Potential in Japan, 2002,”(with Charles Ingene).
髙橋 郁夫
Global Marketing Conference at Shanghai (Best of the Best Paper Award). 2008年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
“A Model of Adoption of Digital Multimedia Broadcasting(DMB) Service: Comparisons in Korea, Japan, and Germany” (with Kyung Hoon Kim et al.)
髙橋 郁夫
Psychology and Marketing 25 ( 8 ) 2008年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
「国際化時代の我が国のマーケティング研究―その現状と課題」
髙橋 郁夫
三田商学研究 51 ( 4 ) 2008年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
「サービス・マーケティングにおける失敗の潜在性とそのリカバリーの有効性―コンジョイント分析を用いた実証研究」
髙橋 郁夫
『マーケティングジャーナル』 ((日本マーケティング協会) ( 108 ) 2008年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
「消費接点としての小売構造と消費者の買物環境満足」
髙橋 郁夫
『流通情報』 ((財)流通経済研究所) ( 467 ) 2008年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
「サービスの失敗」とその後の消費者意思決定プロセス―衡平理論に基づいたサービス・リカバリーの役割に関する分析」
髙橋 郁夫
『三田商学研究』 50 ( 2 ) 2007年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
「消費構造の転換と小売業業態変革―過去20年間の変化に対する分析」
髙橋 郁夫
『流通情報』 (流通経済研究所) ( 439 ) 2006年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
『マーケティング・コミュニケーション大辞典』
髙橋 郁夫
(宣伝会議) 2006年
共著
-
“Modeling the Selection of Fast-food Franchises among Japanese Consumers,” (with Michel Laroche, Maria Kalamas and Lefa Teng)
髙橋 郁夫
Journal of Business Research 58 ( 8 ) 2005年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
意思決定プロセスとしての消費者購買行動―買物の場における実証的展開をめざして―
高橋 郁夫
慶應義塾博士学位論文 2004年03月
学位論文(博士), 単著
-
Theory and Research on Marketing in Japan: an Introduction
Ikuo Takahashi
Journal of Business Research (Elsevier Science Inc.) 57 ( 3 ) 266,267 2004年03月
研究論文(学術雑誌), 単著, 査読有り
-
「小売マーケティング成果と買物行動」
髙橋 郁夫
『三田商学研究』 48 ( 3 ) 2004年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
「ホームセンターにおける小売マーケティング力の源泉」
髙橋 郁夫
『流通情報』 (流通経済研究所) ( 410 ) 2003年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
“Antecedents, Consequences and Mediating Roles of Trust in Relationships between Buyers and Suppliers: A Comparison among North America, Japan and South Korea,” (with Emmanuel Cheron, Yutaka Hamaoka, and Chang-Ho Oh)
髙橋 郁夫
International Business and Economics, IBE-1 (Working Paper Series), Sophia University, Institute of Comparative Culture. 2002年
共著
-
「顧客満足と企業利益」
髙橋 郁夫
『消費&マーケティング』 (日経産業消費研究所) ( 214 ) 2002年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
マーケティング研究と統計的手法
(慶應義塾大学通信教育部編『三色旗』(慶應義塾出版会)) 634号 14-19 2001年01月
単著
-
マーケティング研究と統計的手法
高橋郁夫
三色旗 (慶應義塾大学通信教育部*慶應義塾大学出版会) ( 第634号 ) 2001年01月
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
消費生活と小売業
(慶應義塾大学通信教育部編『三色旗』(慶應義塾出版会)) 602号 13-17 1998年05月
単著