論文 - 高橋 郁夫
-
Walsh G., Yang Z., Dahling J., Schaarschmidt M., Takahashi I.
Management Decision (Management Decision) 58 ( 6 ) 1035 - 1052 2020年04月
ISSN 00251747
-
Household expenditures at Japanese food and beverage retailers
Chen S., Ingene C.A., Takahashi I.
Journal of Business Research (Journal of Business Research) 107 245 - 255 2020年02月
ISSN 01482963
-
Fear of Online Consumer Identity Theft: Cross-Country Application and Short Scale Development
Walsh G., Shiu E., Hassan L., Hille P., Takahashi I.
Information Systems Frontiers (Information Systems Frontiers) 21 ( 6 ) 1251 - 1264 2019年12月
ISSN 13873326
-
Moriuchi E., Takahashi I.
Journal of Business Research (Journal of Business Research) 82 381 - 390 2018年01月
ISSN 01482963
-
Cross-cultural fear of online identity theft: A comparison study and scale refinement
Walsh G., Shiu E., Hille P., Hassan L., Takahashi I.
International Conference on Information Systems 2018, ICIS 2018 (International Conference on Information Systems 2018, ICIS 2018) 2018年
ISSN 9780996683173
-
「イノベーターとしてのネットスーパー-業態ロイヤルユーザーの分析から見た特徴と課題-」
髙橋 郁夫
『マーケティングジャーナル』 36 ( 2 ) 2016年
研究論文(学術雑誌), 単著
-
“Satisfaction Trust and Loyalty of Repeat Online Consumer within the Japanese Online Supermarket Trade,” (with Emi Moriuchi)
TAKAHASHI IKUO
Australasian Marketing Journal (AMJ) 24 ( 2 ) 2016年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
“Developing and Validating a Scale of Consumer Brand Embarrassment Tendencies,” (with Gianfranco Walsha, Arne K. Albrechta, Charles F. Hofackerb, Ian Grantc)
TAKAHASHI IKUO
Journal of Business Research 69 ( 3 ) 2016年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
“Determinants of Japanese Household Expenditure on Consumer Goods Specialty Retailers: 1991-2014,” (with Charles Ingene)
TAKAHASHI IKUO
Proceedings of 2016 Global Marketing Conference in Hong Kong. 2016年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
「ショッピングモールの三つの壁
髙橋 郁夫
『三田評論』 (慶應義塾大学出版会) 2015年07月
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
「小売商業に対する行政支援の実態に関するアンケート調査(都市編)の結果」
髙橋 郁夫
『三田商学研究』 (慶應義塾大学商学会) 58 ( 5 ) 2015年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
“The Intersection of Global Consumer Culture and National Identity and the Effect on Japanese Consumer Behavior,” (with Mark Cleveland and Michel Laroche)
TAKAHASHI IKUO
Journal of International Consumer Marketing 27 ( 5 ) 2015年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
“Determinants of Japanese Household Expenditure on Consumer Goods Specialty Retailers: 1991-2007,” (with Charles Ingene)
TAKAHASHI IKUO
Proceedings of 2015 Annual SMA Conference in San Antonio. 2015年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
“Cross-linguistic Validation of a Unidimensional Scale for Cosmopolitanism,” (with Mark Cleveland, Michel Laroche, and, Seçil Erdoğand)
髙橋 郁夫
Journal of Business Research 67 ( 3 ) 2014年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
“The Evolution of Japanese Retailing: 1991-2007,” (with Charles Ingene)
TAKAHASHI IKUO
Proceedings of 2013 World Marketing Congress in Melbourne, 2013 2013年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
「小売市場潜在力の規定要因-1990年代以降の時間的・空間的分析」
髙橋 郁夫
『東京経大学会誌』 (東京経済大学経営学会) ( 274 ) 2012年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
“The Evolution of Retail Market Potential in Japan: 1991–2007,” (with Charles Ingene).
髙橋 郁夫
Proceedings of 2012 Global Marketing Conference at Seoul. 2012年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
「サービス・ドミナント・ロジックによるブランディングおよびブランド・コミュニケーションへの新視点」
マイケル・メルツ、髙橋 郁夫
日経広告研究所報 ( 255 ) 2011年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 共著
-
“Changing Japanese Retail Marketing Potential from 1991 to 2007,”
髙橋 郁夫
Proceedings of The 15th World Marketing Congress: The Customer is NOT Always Right? Marketing Orientations in a Dynamic Business World, (the Academy of Marketing Science)(with Charles Ingene). 2011年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著, 査読有り
-
“Retailing in Japan:Overview and Key Trends,” (with Helge Flunch).
髙橋 郁夫
European Retail Research 23 ( 2 ) 2009年
研究論文(学術雑誌), 共著