Presentations -
-
Media Consumption and Diasporic Identity among Korean Migrants in Buenos Aires : A Geography of Homeland Media
Kwangho Lee & Jinah Lee
The Asian Congress for Media and Communication (ACMC), Taipei, Taiwan,
2018.10 -
企業の「パーソナリティ」知覚とイメージ −ツイッターの企業アカウントに対するフォロワーの反応
日本社会心理学会第56回大会,
2015.10 -
Multilingual Experiences, Media Consumption, and Diasporic Identity among Korean−Chinese in Tokyo
Jinah Lee & Kwangho Lee
The 6th International Conference on Language and Communication, Graduate School of Language and Communication (GSLC), National Institute of Development Administration (NIDA), Bankok, Thailand,
2014.08 -
投票時の参考情報源と政治意識との関連
李津娥, 李光鎬
日本社会心理学会第55回大会,
2014.07 -
女性政治家はどう見られているか(1)―ジェンダー・ステレオタイプについて
李津娥, 李光鎬
日本社会心理学会第54回大会,
2013.11 -
女性政治家はどう見られているか(2)―争点能力評価について
李光鎬, 李津娥
日本社会心理学会第54回大会,
2013.11 -
Issues, Image, and Negativity: Political Advertising in Japan
Jinah Lee
2009.11,Career English Island of Tokyo Woman’s Christian University
-
有権者の政治意識と政治情報源の利用
日本社会心理学会第50回大会,
2009.10 -
Third-Person Effects of Political News and Advertising
The 52th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research(IAMCR), Mexicocity, Mexico,
2009.07 -
Is That a Problem or an Opportunity? : Global Warming Issue in Japanese Media
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 51th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Stockholm, Sweden ,
2008.07 -
日韓イメージとメディア(2) -韓国大衆文化への接触とその影響-
有馬明恵・斉藤慎一・李津娥・向田久美子・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(1)-韓流ブームに対する評価と日韓関係の現状に対する認識-
斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・向田久美子・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(4)-韓国イメージの空間とその変化-
日吉昭彦・斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・向田久美子
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(3)-メディア接触と韓国人・日本人イメージの関連-
向田久美子・斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
Verbal Expressions in Japanese Political Advertising: A Content Analysis of Newspaper and Television Political Advertising
The 50th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Paris, France,
2007.07 -
政治広告の分析-政党CMの変遷を中心として
日本広告学会第37回大会,
2006.11 -
政党CMに対する反応とその効果
日本社会心理学会第47回大会,
2006.09 -
広告におけるユーモア性-比較文化的視点から
李津娥
(社)人工知能学会第2種研究会ことば工学研究会第18回研究会(テーマ:感性),
2004.11 -
世界の先端を行く韓国の情報化
大分ネットワーク社会研究会4月定例講演会,
2004.04,大分合同新聞社
-
ユーモア広告の心理学-広告のユーモア表現と説得効果-
李津娥
東京女子大学学会コミュニケーション部会主催連続講演会『広告は何を伝えて来たのか?-広告に見るメディアの戦後史-』,
2003.06