Presentations -
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"Realities" of Dating: Visual representation of romantic love in Korean dating reality shows. Representations of Bodies and Spaces Session
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 10th European Communication Conference (ECC), European Communication Research and Education Association (Ljubljana, Slovenia) ,
2024.09 -
Exploring Negative Attitudes toward Hallyu: Reception of Korean Entertainment among the Young Generation in Japan
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 29th Conference of Asian Media Information and Communication Centre (AMIC), Bandung, Indonesia,
2023.09 -
Exploring the Role of Homeland Media in Diasporic Life: The Case of Korean Diaspora Living in Helsinki
Kwangho Lee & Jinah Lee
NordMedia Conference 2023, Bergen, Norway,
2023.08 -
Hostile Media Perception, Media Cynicism, and the Vulnerability to Fake News in the Korean Context
Kwangho Lee & Jinah Lee
International Society of Political Psychology 46th Annual Meeting, Montreal, Canada,
2023.07 -
日本における韓国エンターテインメントの受容と批判
李津娥
三田社会学会2023年度大会シンポジウム「トランスナショナル・オーディエンスの社会心理学」,
2023.07 -
学生の論文執筆指導に関するワークショップ―日本広告学会関東部会学生広告論文賞を題材にして
李津娥
第3回広告学会関東部会研究会,
2023.06 -
Seeking and Avoiding Information during the Pandemic Fatigue: The Case of Japan and Korea
Jinah Lee
Panel: How Did People Respond to the COVID-19 Pandemic? Cases from Four East Asian Nations. The 11th International Conference of the Ateneo Center for Asian Studies(11th ACAS-ICAS), The Socioeconomic Landscape in Asia After the Pandemic: Scenarios and Implications to Development, Manila, Philippines (Haybrid),
2022.11 -
報道における偏向性知覚の影響(3) −アドボカシー意向の促進−
李津娥・李光鎬・正木誠子
日本社会心理学会第62回大会,
2021.08 -
報道における偏向性知覚の影響(1) −メディアシニシズムの誘発 −
李光鎬・李津娥・正木誠子
日本社会心理学会第62回大会,
2021.08 -
報道における偏向性知覚の影響(2) −「メディア影響の推定効果」・「第三者効果」との関連 −
正木誠子・李光鎬・李津娥
日本社会心理学会第62回大会,
2021.08 -
Psychological Responses, Health Literacy and Information Behavior during the COVID-19 Pandemic
Jinah Lee
KGRI International Online Conference, “Risk Society and the Media in an Uncertain Age”, Tokyo, Japan (Online),
2021.02 -
A Survey on Media Use and Social Adjustment: The Case of Japanese Sojourners Living Abroad
Jinah Lee
Keio Session: How do People (Re)Act to Health-related Issues?: Health, the Media and the People, The 10th International Conference of the Ateneo Center for Asian Studies(10th ACAS-ICAS), Health, Migration, and Transitions in Asia, Manila, Philippines (Haybrid) ,
2020.11 -
オンライン情報の カスタマイズ志向−情報への選択的接触の要因−
日本社会心理学会第61回大会,
2020.11 -
The Influence of Presumed Media Influence on News Sharing among Polarized Audience: A Korean Context
Jinah Lee & Kwangho Lee
Bias, Disinformation, Misinformation, and Propaganda in Online News and Social Media Workshop, 11th International Conference on Social Informatics (SocInfo 2019), Doha, Katar,
2019.11 -
母国メディアの利用と影響(2) -日本人海外在住経験者のメディア利用動機-
李津娥, 李光鎬
日本社会心理学会第60回大会,
2019.11 -
母国メディアの利用と影響(3) -日本人海外在住経験者におけるメディア利用の影響-
李光鎬, 李津娥
日本社会心理学会第60回大会,
2019.11 -
国際学会のすすめ
Jinah Lee
Japan Society for Studies in Journalism and Mass Communication,
2019.10,Symposium, workshop panel (nominated)
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Personifying Corporation: How Japanese Consumers Engage with Corporate Twitter Account?
Jinah Lee & Kwangho Lee
International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Madrid, Spain (Madrid, Spain) ,
2019.07 -
韓国における保守とリベラルの政治情報行動
李津娥
第34回慶應義塾大学東アジア研究所学術大会(概要:慶應義塾大学東アジア研究所ニューズレター No.32, pp.5-6)),
2019.07 -
KGRI “RISK SOCIETY AND THE MEDIA” Project International Symposium“How to Approach Risk Society: Theories and Case Studies”, Tokyo, Japan,
2019.03 -
Media Consumption and Diasporic Identity among Korean Migrants in Buenos Aires : A Geography of Homeland Media
Kwangho Lee & Jinah Lee
The Asian Congress for Media and Communication (ACMC), Taipei, Taiwan,
2018.10 -
企業の「パーソナリティ」知覚とイメージ −ツイッターの企業アカウントに対するフォロワーの反応
日本社会心理学会第56回大会,
2015.10 -
Multilingual Experiences, Media Consumption, and Diasporic Identity among Korean−Chinese in Tokyo
Jinah Lee & Kwangho Lee
The 6th International Conference on Language and Communication, Graduate School of Language and Communication (GSLC), National Institute of Development Administration (NIDA), Bankok, Thailand,
2014.08 -
投票時の参考情報源と政治意識との関連
李津娥, 李光鎬
日本社会心理学会第55回大会,
2014.07 -
女性政治家はどう見られているか(1)―ジェンダー・ステレオタイプについて
李津娥, 李光鎬
日本社会心理学会第54回大会,
2013.11 -
女性政治家はどう見られているか(2)―争点能力評価について
李光鎬, 李津娥
日本社会心理学会第54回大会,
2013.11 -
Issues, Image, and Negativity: Political Advertising in Japan
Jinah Lee
2009.11,Career English Island of Tokyo Woman’s Christian University
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有権者の政治意識と政治情報源の利用
日本社会心理学会第50回大会,
2009.10 -
Third-Person Effects of Political News and Advertising
The 52th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research(IAMCR), Mexicocity, Mexico,
2009.07 -
Is That a Problem or an Opportunity? : Global Warming Issue in Japanese Media
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 51th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Stockholm, Sweden ,
2008.07 -
日韓イメージとメディア(2) -韓国大衆文化への接触とその影響-
有馬明恵・斉藤慎一・李津娥・向田久美子・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(1)-韓流ブームに対する評価と日韓関係の現状に対する認識-
斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・向田久美子・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(4)-韓国イメージの空間とその変化-
日吉昭彦・斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・向田久美子
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
日韓イメージとメディア(3)-メディア接触と韓国人・日本人イメージの関連-
向田久美子・斉藤慎一・李津娥・有馬明恵・日吉昭彦
日本社会心理学会第48回大会,
2007.09 -
Verbal Expressions in Japanese Political Advertising: A Content Analysis of Newspaper and Television Political Advertising
The 50th Annual Conference of International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Paris, France,
2007.07 -
政治広告の分析-政党CMの変遷を中心として
日本広告学会第37回大会,
2006.11 -
政党CMに対する反応とその効果
日本社会心理学会第47回大会,
2006.09 -
広告におけるユーモア性-比較文化的視点から
李津娥
(社)人工知能学会第2種研究会ことば工学研究会第18回研究会(テーマ:感性),
2004.11 -
世界の先端を行く韓国の情報化
大分ネットワーク社会研究会4月定例講演会,
2004.04,大分合同新聞社
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ユーモア広告の心理学-広告のユーモア表現と説得効果-
李津娥
東京女子大学学会コミュニケーション部会主催連続講演会『広告は何を伝えて来たのか?-広告に見るメディアの戦後史-』,
2003.06 -
広告に対するユーモア知覚とそのメカニズム
日本社会心理学会42回大会,
2001.10 -
ユーモア広告のタイプと広告態度
日本広告学会第31回大会,
2000.11 -
広告効果に及ぼす知覚されたユーモアの影響-認知欲求と感情欲求の影響を中心として
日本社会心理学会第41回大会,
2000.11 -
高関与条件における知覚されたユーモアの広告効果‐広告主評価の影響
日本社会心理学会第38回大会,
1997.09 -
知覚されたユーモアの広告効果とパーソナリティ要因に関する一考察
三田社会学会1997年度大会,
1997.07 -
広告における知覚されたユーモアの効果
日本社会心理学会第36回大会,
1995.09