Presentations -
-
ワークショップ「ネット時代のテレビの社会的役割を問い直す」企画、話題提供
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第53回大会 (筑波大学) ,
2012.11,Oral presentation (general), 日本社会心理学会
-
若者のテレビ視聴とSNS利用
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第53回大会 (筑波大学) ,
2012.11,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
ネット時代のテレビの役割(5)―スター・アイドルの社会的共有と時間的展望―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第52回大会 (名古屋大学) ,
2011.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
ネット時代のテレビの役割(1)―調査の概要とメディア利用の経年変化―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第52回大会 (名古屋大学) ,
2011.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
ネット時代のテレビの役割(2)―SNS利用とテレビ視聴―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第52回大会 (名古屋大学) ,
2011.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
ネット時代のテレビの役割(3)―番組志向性とメディア接触―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第52回大会 (名古屋大学) ,
2011.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
ネット時代のテレビの役割(4)―年齢によるメディア選択の違い―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第52回大会 (名古屋大学) ,
2011.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
Specialties of Japanese TV advertising? A criticalreview in an international perspective
PRIELER Michael, KOHLBACHER Florian, HAGIWARA SHIGERU, & ARIMA Akie
2011 Conference (Istanbul, Turky) ,
2011.07,Oral presentation (general), The International Association for Media and Communication Research (IAMCR)
-
Creating television advertisements for the Japanese market: The use of older models
PRIELER Michael, KOHLBACHER Florian, & HAGIWARA SHIGERU
2011 Conference (Istanbul, Turky) ,
2011.07,Oral presentation (general), The International Association for Media and Communication Research (IAMCR)
-
外国理解とテレビの役割(5)―直接体験と外国・外国人イメージ―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第51回大会 (広島大学) ,
2010.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
外国理解とテレビの役割(1)―異文化接触の形態と嗜好性―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第51回大会 (広島大学) ,
2010.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
外国理解とテレビの役割(2)―外国関連番組の視聴状況と評価―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第51回大会 (広島大学) ,
2010.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
外国理解とテレビの役割(3)―外国番組の集合的記憶―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第51回大会 (広島大学) ,
2010.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
外国理解とテレビの役割(4)―外国ドラマの視聴とステレオタイプ―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第51回大会 (広島大学) ,
2010.09,Poster presentation, 日本社会心理学会
-
The use of older models in advertising: A survey of advertising practioners in Japan
Kohlbacher Florian, Prieler Michael, & HAGIWARA SHIGERU
2010 Global Marketing Conference (Tokyo) ,
2010.09,Oral presentation (general), The Korean Academy of Marketing
-
Popular culture in an aging society: Changes in Japanese advertising?
Michael Prieler, Florian Kohlbacher, HAGIWARA SHIGERU, Akie Arima
2010 Congress (Braga, Portugal) ,
2010.07,Oral presentation (general), The International Association for Media and Communication Reserach (IAMCR)
-
Gendered portrayals of older people in Japanese television commercials
Michael Prieler, Florian Koholbacher,HAGIWARA SHIGERU, Akie Arima
2010 Congress (Braga, Portugal) ,
2010.07,Oral presentation (general), The International Association for Media and Communication Research (IAMCR)
-
Gender representations of older people in Japanese TV ads
MICHAEL PRILER, FLORIAN KOHLBACHER,HAGIWARA SHIGERU, AKIE ARIMA
2010 Conference (Singapore) ,
2010.06,Oral presentation (general), International Communication Association
-
「テロとの戦い」への視点
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第50回大会 自主シンポジウム (大阪大学) ,
2009.10,Oral presentation (invited, special), 日本社会心理学会
-
テレビの社会的役割の再検討(6)―北京五輪の記憶と話題の共有―
HAGIWARA SHIGERU
日本社会心理学会第50回大会 (大阪大学) ,
2009.10,Poster presentation, 日本社会心理学会