論文 - 白井 美由里
-
Which loyalty program do customers prefer: a coalition program or a single-firm program?
Miyuri Shirai
Journal of Services Marketing 37 ( 5 ) 563 - 573 2023年
研究論文(学術雑誌), 筆頭著者, 責任著者, 査読有り, ISSN 08876045
-
Vertical line extensions: consumers' preferences for downward and upward extensions
Miyuri Shirai
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics (Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics) 35 ( 8 ) 2047 - 2065 2023年
研究論文(学術雑誌), 査読有り, ISSN 13555855
-
コア顧客はブランドの垂直的ライン拡張をどのように評価するのか?
白井美由里
三田商学研究 66 ( 3 ) 145 - 158 2023年
-
The role of implicit theories in consumer intertemporal preference
Miyuri Shirai
Journal of Consumer Marketing (Journal of Consumer Marketing) 40 ( 7 ) 815 - 825 2023年
研究論文(学術雑誌), 筆頭著者, 責任著者, 査読有り, ISSN 07363761
-
The Role of Anthropomorphism in Consumer Evaluations of Sustainable Products: A Research Note
Miyuri Shirai
Journal of Sustainable Marketing 4 ( 1 ) 80 - 89 2023年
研究論文(学術雑誌), 筆頭著者, 責任著者, 査読有り
-
Unit Pricing for Multiple Product Sizes: Identifying Moderators and Mediators of Consumer Evaluations
Miyuri Shirai, Takuya Satomura
European Journal of Marketing 55 ( 5 ) 1539 - 1566 2021年
研究論文(学術雑誌), 共著, 筆頭著者, 責任著者, 査読有り
-
Understanding Consumer Perceptions of Quality Based on Package Size: The Moderating Role of the Evaluation Context
Miyuri Shirai
International Journal of Retail & Distribution Management 48 ( 7 ) 749 - 762 2020年
査読有り
-
暗黙理論と異時点間選択 -心理的な時間と楽観性の調整効果-
白井美由里
三田商学研究 63 ( 4 ) 123 - 136 2020年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
販売期間が限定される製品における値引きのタイミングと高品質低価格アピールの効果
白井美由里
日経広告研究所報 308 41 - 51 2019年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
Moderating Effects of Consumption Domain and Consumer Characteristics on the Impact of Tensile Price Claims
Miyuri Shirai
Proceedings of the 2nd Global Conference on Business Management and Economics 29 - 36 2019年
研究論文(国際会議プロシーディングス), 査読有り
-
Consumer Perceptions of Price Reframing in an In-Store Decision Context
Miyuri Shirai
Journal of Finance and Economics 7 ( 1 ) 20 - 29 2018年
研究論文(学術雑誌), 査読有り
-
Framing price promotion: The Effects of the Price Frame and the Saving Frame
Miyuri Shirai
Journal of Global Business Management and Economics 1 ( 1 ) 67 - 76 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
-
Underdog Effects: The Role of Consumption Domain and Retail Crowding
Miyuri Shirai
Journal of Consumer Marketing 34 ( 5 ) 384 - 392 2017年
研究論文(学術雑誌), 査読有り
-
Effects of Price Reframing Tactics on Consumer Perceptions
Miyuri Shirai
Journal of Retailing and Consumer Services 34 82 - 87 2017年
研究論文(学術雑誌), 査読有り
-
広告におけるテンシル価格訴求の効果
白井 美由里
日経広告研究所報 ( 285 ) 2 - 9 2016年
研究論文(学術雑誌), ISSN 0389-4916
-
Impact of 'High Quality, Low Price' Appeal on Consumer Evaluations
白井 美由里
Journal of Promotion Management 21 ( 6 ) 776 - 797 2015年
研究論文(学術雑誌), 単著, 査読有り, ISSN 1049-6491
-
高品質・低価格ブランドに対する消費者の評価 -ユニクロのケース-
白井美由里
横浜経営研究 35 ( 2 ) 45 - 57 2014年
研究論文(大学,研究機関等紀要)
-
Effects of Quality and Price Appeals on Consumers' Internal Reference Prices and Quality Perceptions
Shirai, Miyuri
Modern Economy 5 ( 8 ) 831 - 840 2014年
研究論文(学術雑誌), 単著, 査読有り
-
価格の意味的手がかりの実証研究に関するレビュー、知見、および今後の研究課題
白井 美由里
消費者行動研究 19 ( 2 ) 139 - 166 2013年
研究論文(学術雑誌), 査読有り
-
食品に関する消費者の認識の分析
白井 美由里
横浜経営研究 34 ( 1 ) 21 - 39 2013年
研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著