-
所属(所属キャンパス)
-
商学部 (日吉)
-
職名
-
准教授
ジョージア大学, 研究員
明治大学, 専門職大学院ガバナンス研究科, 教育補助講師
明治大学, 専門職大学院ガバナンス研究科, 専任助教
慶應義塾大学, 商学部, 専任講師
慶應義塾大学, 商学部, 准教授
Teaching Expertise in Three Countries: Japan, China, and the United States
Akiko Hayashi, University of Chicago Press, 2022年05月, ページ数: 214
幼児教育のエスノグラフィ――日本文化・社会のなかで育ちゆく子どもたち
林 安希子, 明石書店, 2019年11月, ページ数: 224
Japanese Preschool Approaches to Supporting Young Children’s Social-Emotional Development
Springer, 2019年
Teaching Embodied: Cultural Practice in Japanese Preschools
Akiko Hayashi, Joseph Tobin, University of Chicago Press, 2015年07月, ページ数: 196
Continuity and Change in Japanese Preschool Education, In Japanese Education in an Era of Globalization: Enduring Issues in New Context, Gary DeCorker and Christopher Bjork, (Eds.), NY: Teachers College Press
2013年
Hayashi A.
Comparative Education (Comparative Education) 58 ( 3 ) 315 - 327 2022年
査読有り, ISSN 03050068
Hayashi A., Liew J., Aguilar S.D., Nyanamba J.M., Zhao Y.
Early Education and Development (Early Education and Development) 33 ( 5 ) 746 - 763 2022年
査読有り, ISSN 10409289
Some Japanese ways of conducting comparative educational research
Hayashi A.
Comparative Education (Comparative Education) 57 ( 2 ) 147 - 158 2021年
査読有り, ISSN 03050068
子どもの感情発達を支えるものとは: 幼児教育への文化人類学的アプローチ
発達 163 ( 41 ) 68 - 73 2020年07月
Going Deeper in Video Cued Multivocal Ethnographies
林 安希子
Anthropology & Education Quarterly 2019年
査読有り
Teaching Expertise in Three Countries: Japan, China, and the United States
林 安希子
Global Research Forum in Early Childhood Education hosted by PECERA Korea (Seoul, South Korea) ,
口頭発表(基調)
A Group Version of the Marshmallow Test with Children in Japan and the United States: Theoretical Argument and Preliminary Findings
林 安希子
12th IAIR (International Academy for Intercultural Research) Conference (Rapperswil-Jona, Switzerland) ,
口頭発表(一般)
Japanese Preschool Approaches to Supporting Young Children’s Social- Emotional Development
25th IACCP (International Association for Cross-Cultural Psychology) (Virtual) ,
口頭発表(一般)
Some Japanese Ways of Doing Research
林 安希子
64rd CIES (Miami, FL, USA. Virtual) ,
口頭発表(一般)
Moral Development
林 安希子
Nancy Eisenberg: Innovations and Future Directions in Socioemotional and Prosocial Development (Tempe, AZ, USA) ,
口頭発表(招待・特別)
The Development of Expertise in Preschool Teachers in Three Cultures: Japan, China, and the United States
The Spencer Foundation , 補助金, 研究代表者
総合教育セミナーDb(Ⅱ類)
2024年度
総合教育セミナーDa(Ⅱ類)
2024年度
英語リーディングⅠb(準上級)
2024年度
英語リーディングⅠb(中級)
2024年度
英語リーディングⅠa(準上級)
2024年度
日本比較教育学会,
日本教育社会学会,
Comparative and International Education Society ,
American Anthropological Association ,
American Educational Research Association,