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所属(所属キャンパス)
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研究所・センター等 メディア・コミュニケーション研究所 (三田)
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職名
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教授
李 津娥 (イー ジーナ)
Lee, Jinah
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Jinah Lee is professor at the Institute for Journalism, Media & Communication Studies, and Graduate School of Human Relations, Keio University, Japan. She received her Ph.D. in Sociology from Keio University. She was visiting professor at the Institute of Asian Research, the University of British Columbia, Canada. Her areas of interest are advertising, political communication, gender, diaspora and media. She is the author of the book The Content and Reception of Political Advertising (Shinyosha, 2011) and co-author of the book Social Psychology of Media Audience (Shinyosha, 1st ed., 2017, 2nd ed., 2021). She has edited the book Critical Audience: A Social Psychology of Media Criticism (Shinyosha, 2023). She has also contributed chapters to the edited books, including Routledge Handbook of Political Advertising (2017), International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication (Wiley Blackwell, 2020), and The COVID-19 Pandemic and Risks in East Asia: Media, Social Reactions, and Theories (Routledge, 2022).
慶應義塾大学, 大学院社会学研究科, 研究科委員
慶應義塾大学, メディア・コミュニケーション研究所, 教授
東京女子大学, 現代教養学部心理・コミュニケーション学科コミュニケーション専攻, 教授
東京女子大学, 現代教養学部人間科学科コミュニケーション専攻, 教授
The University of British Columbia (UBC) , Institute of Asian Research, College for Interdisciplinary Studies, Visiting Professor
慶應義塾大学, 大学院社会学研究科
大学院, 単位取得退学, 博士
延世大学(韓国), 大学院新聞放送学科
大韓民国, 大学院, 修了, 修士
延世大学(韓国), 社会科学大学, 新聞放送学科
大韓民国, 大学, 卒業
社会学博士, 慶應義塾大学, 論文, 2001年04月
広告に対するユーモア知覚と広告効果に関する研究
政治学修士, 延世大学, 1992年02月
政治学学士, 延世大学, 1990年02月
A Social Psychology of Visual Media (Mediacom Project),
Critical Audience: A Social Psychology of Media Criticism (Mediacom Project),
Transnational Media Audience,
ポジティブメディア心理学入門
李光鎬監訳、川端美樹・大坪寛子・志岐裕子・鈴木万希枝・李津娥・山本明・正木誠子, 新曜社, 2023年04月
原著者: Arthur A. Raney, Sophie H. Janicke-Bowles, Mary Beth Oliver, Katherine R. Dale
クリティカル・オーディエンスーメディア批判の社会心理学
李津娥編著、李光鎬・大坪寛子・川端美樹・鈴木万希枝・山本明・渋谷明子・ 志岐裕子・正木誠子 著, 2023年04月
The COVID-19 Pandemic and Risks in East Asia: Media, Social Reactions and Theories
Nobuto Yamamoto(ed), Routledge, 2022年11月
担当範囲: Psychological Responses, Health Literacy, and Information Behavior during the COVID-19 Pandemic in Japan and Korea
対立と分断の中のメディア政治−日本・韓国・インドネシア・ドイツ −
山腰修三編著, 慶應義塾大学出版会, 2022年04月
担当範囲: 韓国における政治情報への選択的接触と共有, 担当ページ: 145-171
李光鎬, 渋谷明子編著, 鈴木万希枝, 李津娥, 志岐裕子共著, 新曜社, 2021年04月
Hallyu in the Eyes of Japanese Youth: Exploring Critical Attitudes Toward Korean Entertainment
Jinah Lee & Kwangho Lee
Mita Journal of Sociology 29 17 - 30 2024年07月
筆頭著者
ホスト社会メディアに対する認識と(非)利用(2)―在日韓国人に対する調査をもとに―
李光鎬・李津娥
メディア・コミュニケーション 73 2023年03月
How Japanese Consumers Respond to Corporate Twitter Accounts: The Role of Perceived Personality and Parasocial Relationship
Jinah Lee & Kwangho Lee
Keio Communication Review 45 2023年03月
Empowering Women or Selling Empowerment to Women?:Young Consumers Response to Femvertising in the Japanese Context
Jinah Lee
Keio Communication Review 44 61 - 82 2022年03月
ホスト社会メディアに対する認識と(非)利用―在日中国人に対する調査をもとに―
李光鎬・李津娥
メディア・コミュニケーション 73 2022年03月
Hallyu in the eyes of Japanese youth : exploring critical attitudes toward Korean entertainment
李, 津娥
三田社会学 (三田社会学会) ( 29 ) 17 - 30 2024年07月
ISSN 13491458
李, 津娥
Keio communication review (Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University) ( 46 ) 61 - 71 2024年03月
ISSN 03887596
特集1 : クリティカル・オーディエンス : メディア批判の社会心理学 (3)
李, 津娥
メディア・コミュニケーション : 慶応義塾大学メディア・コミュニケーション研究所紀要 (慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所) ( 73 ) 2023年03月
ISSN 13441094
ホスト社会メディアに対する認識と (非) 利用 (2) : 在日韓国人に対する調査をもとに
李, 津娥
メディア・コミュニケーション : 慶応義塾大学メディア・コミュニケーション研究所紀要 (慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所) ( 73 ) 1 - 22 2023年03月
ISSN 13441094
李, 津娥
Keio communication review (Institute for Journalism, Media & Communication Studies, Keio University) ( 45 ) 35 - 52 2023年03月
ISSN 03887596
Author's Book Introduction: Critical Audience: A Social Psychology of Media Criticism Lee Jinah(Ed.), Shinyosha, 2023, 240 Pages
Lee Jinah
Keio Communication Review 46 61 - 71 2024年03月
コロナ禍のリスク・コミュニケーション
李津娥
三田評論 (慶應義塾) ( 1257 ) 9 - 9 2021年07月
Book Review:Introduction to Media Communication, YAMAKOSHI Shuzo (ed.), Keio University Press, Tokyo, 2017, 393 Pages
Jinah Lee
Keio Communication Review ( 39 ) 75 - 77 2018年03月
単著
移動の時代を生きる・研究する
李津娥
比較文化 (東京女子大学比較文化研究所) ( 60 ) 1 - 2 2017年03月
「研究室へようこそ」東京女子大学 李津娥研究室(インタビュー記事)
宣伝会議 2010年01月
"Realities" of Dating: Visual representation of romantic love in Korean dating reality shows. Representations of Bodies and Spaces Session
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 10th European Communication Conference (ECC), European Communication Research and Education Association (Ljubljana, Slovenia) ,
Exploring Negative Attitudes toward Hallyu: Reception of Korean Entertainment among the Young Generation in Japan
Kwangho Lee & Jinah Lee
The 29th Conference of Asian Media Information and Communication Centre (AMIC), Bandung, Indonesia,
Exploring the Role of Homeland Media in Diasporic Life: The Case of Korean Diaspora Living in Helsinki
Kwangho Lee & Jinah Lee
NordMedia Conference 2023, Bergen, Norway,
Hostile Media Perception, Media Cynicism, and the Vulnerability to Fake News in the Korean Context
Kwangho Lee & Jinah Lee
International Society of Political Psychology 46th Annual Meeting, Montreal, Canada,
日本における韓国エンターテインメントの受容と批判
李津娥
三田社会学会2023年度大会シンポジウム「トランスナショナル・オーディエンスの社会心理学」,
Vlogに惹かれる心理:ライフスタイルメディアとしてのVlogの利用動機と影響
慶應義塾大学, 学事振興資金(研究科枠), 未設定
映像メディアの社会心理学
慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所 研究・教育基金によるプロジェクト, 李津娥, 研究代表者
トランスナショナルメディア・オーディエンスー韓国エンターテイメントの受容と影響ー
慶應義塾大学, 学事振興資金(共同研究), 未設定
在日韓国人の母国およびホスト社会メディア利用とその影響
慶應義塾大学学, 学事振興資金(共同研究), 李光鎬, 未設定
インターネット広告に抱く不快感の要因とその影響
慶應義塾大学, 学事振興資金(研究科枠), 未設定
特殊研究Ⅰ(広告コミュニケーション論)
2024年度
社会心理学Ⅰ
2024年度
社会心理学Ⅱ
2024年度
コミュニケーション演習Ⅱ
2024年度
コミュニケーション演習Ⅰ
2024年度
メディア心理学
東京女子大学
春学期
Advertising and Consumer Psychology
Tokyo Woman's Christian University
秋学期
論文指導演習I,II
東京女子大学大学院人間科学研究科
論文作成・プレゼンテーション演習
東京女子大学大学院人間科学研究科
コミュニケーション科学(広告)I,II
東京女子大学大学院人間科学研究科
Discussant for the 50th Anniversary Academic Seminar, Department of Media and Communication at Yonsei University, Nov. 5, 2022
Discussant for 4th Yonsei-Keio Media and Communication Seminar, March 4, 2023
Zainichi, Korean diaspora in Japan: Historical context and current situation
Guest lecture at Comparative culture between Korea and Latin America (チリカトリック大学)
,広告を避ける消費者のこころ
メディア・コミュニケーション研究所オリエンテーション,
,東京女子大学比較文化研究所総合教養講座「旅の文化論」(公開講座、チェーンレクチャー)
慶應義塾大学メディアセンター協議会・メディアセンター評議会
学会賞委員, 日本広告学会
客員, 日経広告研究所
運営委員, 慶應義塾大学東アジア研究所
学習指導, 慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所