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Affiliation
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Research Centers and Institutes, Teacher Training Center (Mita)
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Position
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Professor
KEIO RESEARCHERS INFORMATION SYSTEM |
Details of a Researcher
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Fujimoto, Kazuhisa
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大学助手(嘱託)(教職課程センター)
大学教職課程センター学習指導副主任
大学助手(嘱託)(教職課程センター)
大学教職課程センター学習指導副主任
大学助手(嘱託)(教職課程センター)
Kyoto University, Faculty of Education
University, Graduated
Kyoto University, Graduate School, Division of Education
Graduate School, Completed, Master's course
博士(教育学), Kyoto University, Dissertation, 2016.11
C.A.マクマリーのタイプ・スタディ論の形成と普及に関する研究-カリキュラムとその実践思想を読み解く基盤-
通知表をやめた。茅ヶ崎市立香川小学校の1000日
小田智博, 國分一哉, 藤本和久, 日本標準, 2023.03
変動する総合・探究学習
伊藤実歩子 他, 大修館書店, 2023.03
『新時代の教育課程論』
山内紀幸,本田伊克, 一藝社, 2022.03
『流行に踊る日本の教育』
石井英真, 熊井将太 , 川地亜弥子 , 藤本和久 , 赤木和重 , 渡辺貴裕, 亘理陽一, 木村拓也 , 杉田浩崇 , 山下晃一 , 東洋館出版社, 2021.01
カリキュラム・マネジメントと教育課程
学文社, 2019
カリキュラム論からみた高等教育とデモクラシーの関係
近代教育フォーラム 29 2020
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
「授業研究」の効果を高める
教職研修 2018.03
Research paper (other academic), Single Work
C.A.マクマリーのタイプ・スタディ論の形成と普及に関する研究―カリキュラムとその実践思想を読み解く基盤―
2016.11
Doctoral thesis, Single Work, Accepted
「当事者型授業研究」の実践と評価
教育心理学研究 64 ( 4 ) 2016
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted
20世紀初頭のプロジェクト論カリキュラムの開発とその普及―C.A.マクマリーによるタイプ・スタディの普及を手がかりに―
近代教育フォーラム 25 2016
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
New framework of evaluation overcoming a paradoxical result of grading
Fujimoto, Kazuhisa
科学研究費補助金研究成果報告書 2010
C.マクマリーにおけるプロジェクト創造過程――「子ども研究」と「教師成長論」を中心に
FUJIMOTO KAZUHISA
日本カリキュラム学会第14回大会 (上越教育大学) ,
Oral presentation (general)
20世紀初頭米国におけるプロジェクト・メソッドの創造過程――アメリカ・ヘルバルト主義の再評価の観点から――
FUJIMOTO KAZUHISA
日本デューイ学会、第45回大会 (徳島文理大学) ,
Oral presentation (general)
ADVANCED APPROACHES AND METHODS OF SCHOOL PEDAGOGY
2024
SEMINAR: STUDY OF EDUCATIONAL ISSUES/PROBLEMS
2024
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF PEDAGOGY 2
2024
SEMINAR: SCHOOL PEDAGOGY 2
2024
SEMINAR: SCHOOL PEDAGOGY 1
2024
日本教育学会,
教育史学会,
Society for the Study of Curriculum History,
History of Education Society,
教育思想史学会,