-
Affiliation
-
Graduate School of Business Administration (Hiyoshi)
-
Position
-
Associate Professor
![]() KEIO RESEARCHERS INFORMATION SYSTEM |
Details of a Researcher
このページはJavascriptを使用しています。すべての機能を使用するためにはJavascript を有効にする必要があります。
Yamamoto Hikaru
|
|
東京大学大学院, 経済学研究科, 助手
成蹊大学, 経済学部, 講師
成蹊大学, 経済学部, 准教授
慶應義塾大学, 経営管理研究科, 准教授
東京大学大学院, 経済学研究科
Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course
東京大学大学院, 経済学研究科
Graduate School, Completed, Master's course
慶應義塾大学, 法学部, 政治学科
University, Graduated
修士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2001.03
博士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2008.02
Humanities & Social Sciences / Business administration
Humanities & Social Sciences / Commerce
一からのデジタルマーケティング
西川英彦,澁谷覚, 碩学社 , 2019.02
Scope: 「デジタル社会のビジネスモデル」
Social Media and Marketing
Hikaru Yamamoto, 共立出版, 2017.07
Contact page: 1226
「消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察」上田泰編著 『従業員と顧客の自発的貢献行動』
山本 晶, 多賀出版, 2015.10
「ウェブ・マーケティング」青木幸弘(編)『ケースに学ぶ マーケティング』
山本 晶, 有斐閣, 2015.08
キーパーソン・マーケティング: なぜ、あの人のクチコミは影響力があるのか
YAMAMOTO HIKARU, 東洋経済新報社, 2014.04, Page: 224
Proactive or Reactive? Platform Governance Strategy in C2C Marketplace
Yamamoto, Hikaru, Ohshima, Hiroumi
Proc. PACIS 2017 116 2017.07
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
顧客のエンゲージメント価値の測定
YAMAMOTO HIKARU
季刊マーケティングジャーナル 36 ( 4 ) 2 - 19 2017.03
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted
Enhancing engagement behavior using Shikake
Yamamoto Hikaru
AI and Society 30 ( 4 ) 519 - 525 2015.11
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted, ISSN 0951-5666
インターネット上の行動履歴データとインフルエンサー
YAMAMOTO HIKARU
季刊マーケティングジャーナル 34 ( 2 ) 34 - 46 2014.09
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
The Popularity of Online Contents
Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro
Proc. 2014 Global Marketing Conference at Singapore 1059 - 1071 2014.07
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
Consumer behavior on online consumer-to-consumer platform
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2017
山本 晶
三田評論 ( 1228 ) 2018.12
Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution), Single Work
Yamamoto, Hikaru, Sugiyama, Nina, Toriumi, Fujio, Kashida, Hikaru and Yamaguchi, Takuma
SSRN 2018.04
Internal/External technical report, pre-print, etc., Joint Work
デジタル時代におけるマーケティング・ コミュニケーションの課題
山本 晶
季刊 企業経営 ( 141 ) 22 - 25 2018.01
Other, Single Work
Business Rader デジタル時代におけるマーケティング・コミュニケーションの課題
山本 晶
Suruga Institute report (企業経営研究所) ( 141 ) 22 - 25 2018
Other, Single Work
山本 晶
生活者潮流 2017.04
Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media), Single Work
フリマアプリにおける不正ユーザーの特定
山本晶、杉山 仁奈、鳥海不二夫、樫田光、山口 拓真
日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会,
Oral presentation (general)
オンライン上の検索行動の多様化に関する研究
山本 晶・柿原正郎
第57回消費者行動研究コンファレンス,
Other
デジタルマーケティングと消費者行動の現在・過去・未来
上間 裕二・高橋 勝也・山本 晶
第56回消費者行動研究コンファレンス,
Symposium, workshop panel (nominated)
ヘルスケアとマーケティングの交差点
山本 晶
慶應義塾大学医学部 産学連携講演会,
Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech
Proactive or Reactive? Platform Governance Strategy in C2C Marketplace
Yamamoto, Hikaru, Ohshima, Hiroumi
PACIS 2017,
Poster presentation
Research on economic interaction among consumers
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Understanding customer engagement behavior
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Influence Diffusion in Real World
Osaka University, MATSUMURA NAOHIRO, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Monetary value of word-of-mouth
Seikei University, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
The impact of personal influence on consumer purchase behavior
Seikei University, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞
山本 晶,松村真宏, 2017.10, 日本マーケティング学会, 顧客のエンゲージメント価値の測定
Type of Award: Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
JACS-SPSS論文プロポーザル賞優秀賞
2003.11, 日本消費者行動研究学会
研究奨励賞受賞
2001.12, 日本マーケティング・サイエンス学会
SEMINAR IN MARKETING
2022
RESEARCH SEMINAR IN MARKETING
2022
MARKETING IN JAPAN
2022
MARKETING (EMBA)
2022
MARKET STRATEGY
2022
常任理事, 日本マーケティング学会
NEDO技術委員, 国立研究開発法人新エネルギー・産業技術総合開発機構
研究委員, 日本マーケティング・サイエンス学会
国際企画委員, 日本商業学会
理事, 日本マーケティング学会