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Affiliation
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Faculty of Business and Commerce (Mita)
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Position
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Professor
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Details of a Researcher
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東京大学大学院, 経済学研究科, 助手
The University of Tokyo, Division of Economics, Graduate School, 助手
成蹊大学, 経済学部, 講師
Seikei University, Faculty of Economics, 講師
成蹊大学, 経済学部, 准教授
東京大学大学院, 経済学研究科
Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course
東京大学大学院, 経済学研究科
Graduate School, Completed, Master's course
慶應義塾大学, 法学部, 政治学科
University, Graduated
Keio University, Faculty of Law, Department of Political Sciences Law
The University of Tokyo, Division of Economics, Graduate School, 修士課程
修士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2001.03
博士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2008.02
Humanities & Social Sciences / Business administration
Humanities & Social Sciences / Commerce
Humanities & Social Sciences / Commerce (Marketing)
Humanities & Social Sciences / Commerce
web marketing
social network
personal influence
word-of-mouth
インフルエンサー
一からのデジタルマーケティング
西川英彦,澁谷覚, 碩学社 , 2019.02
Scope: 「デジタル社会のビジネスモデル」
「デジタル社会のビジネスモデル」西川英彦・澁谷覚編著『一からのデジタルマーケティング』
山本 晶, 碩学社, 2019.02, Page: 264
Scope: デジタル社会のビジネスモデル, Contact page: 35-48
Social Media and Marketing
Hikaru Yamamoto, 共立出版, 2017.07
Contact page: 1226
「消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察」上田泰編著 『従業員と顧客の自発的貢献行動』
山本 晶, 多賀出版, 2015.10
「ウェブ・マーケティング」青木幸弘(編)『ケースに学ぶ マーケティング』
山本 晶, 有斐閣, 2015.08
The Rise of Temporary Ownership
Hikaru Yamamoto
Japan Marketing Journal (Japan Marketing Academy) 41 ( 2 ) 7 - 18 2021.09
Single Work, Lead author, Accepted, ISSN 0389-7265
The Effect of Secondary Market Options on Shopping Behavior in the Primary Market
Hikaru Yamamoto
Japan Marketing Journal (Japan Marketing Academy) 40 ( 2 ) 29 - 41 2020.09
Single Work, Accepted, ISSN 0389-7265
Hikaru Yamamoto, Nina Sugiyama, Fujio Toriumi, Hikaru Kashida, Takuma Yamaguchi
Journal of Computational Social Science (Springer Science and Business Media LLC) 2 ( 2 ) 315 - 329 2019.07
Single Work, Lead author, Accepted, ISSN 2432-2717
C2C Interactions in the Digital Media Environment-A Review and Perspective
Hikaru Yamamoto
Journal of Marketing Science 26 ( 1 ) 7 - 39 2019.06
Single Work, Accepted
Proactive or Reactive? Platform Governance Strategy in C2C Marketplace
Yamamoto, Hikaru, Ohshima, Hiroumi
Proc. PACIS 2017 116 2017.07
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
Research on the consumer-to-consumer economic interaction
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2018
Consumer behavior on online consumer-to-consumer platform
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2017
やさしい経済学「デジタル時代の消費者行動」
山本晶
日本経済新聞 2022.06
Lead author, Corresponding author
山本 晶
三田評論 ( 1228 ) 2018.12
Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution), Single Work
Yamamoto, Hikaru, Sugiyama, Nina, Toriumi, Fujio, Kashida, Hikaru and Yamaguchi, Takuma
SSRN 2018.04
Internal/External technical report, pre-print, etc., Joint Work
デジタル時代におけるマーケティング・ コミュニケーションの課題
山本 晶
季刊 企業経営 ( 141 ) 22 - 25 2018.01
Other, Single Work
売ることを前提に買う人々:一時的所有と余剰資源の 売却行動についての一考察
山本 晶
第61回消費者行動研究コンファレンス,
Oral presentation (general)
フリマアプリにおける不正ユーザーの特定
山本晶、杉山 仁奈、鳥海不二夫、樫田光、山口 拓真
日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会,
Oral presentation (general)
オンライン上の検索行動の多様化に関する研究
山本 晶・柿原正郎
第57回消費者行動研究コンファレンス,
Other
デジタルマーケティングと消費者行動の現在・過去・未来
上間 裕二・高橋 勝也・山本 晶
第56回消費者行動研究コンファレンス,
Symposium, workshop panel (nominated)
ヘルスケアとマーケティングの交差点
山本 晶
慶應義塾大学医学部 産学連携講演会,
Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech
Research on economic interaction among consumers
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Understanding customer engagement behavior
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Influence Diffusion in Real World
Osaka University, MATSUMURA NAOHIRO, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Monetary value of word-of-mouth
Seikei University, Grants-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
The impact of personal influence on consumer purchase behavior
Seikei University, Grants-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
マーケティングジャーナル2021 / ベストペーパー賞
山本晶, 2021.10, 日本マーケティング学会, 二次流通市場が一次流通市場における購買に及ぼす影響
日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞
山本 晶,松村真宏, 2017.10, 日本マーケティング学会, 顧客のエンゲージメント価値の測定
Type of Award: Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞
山本 晶, 松村 真宏, 2017.10, 日本マーケティング学会, 顧客のエンゲージメント価値の測定
Type of Award: Honored in official journal of a scientific society, scientific journal
JACS-SPSS論文プロポーザル賞優秀賞
2003.11, 日本消費者行動研究学会
JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞
山本晶, 2003.11, 日本消費者行動研究学会
SPECIAL STUDY OF MARKETING SYSTEM
2023
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT
2023
SEMINAR: INTRODUCTION TO MARKETING
2023
SEMINAR (QB)
2023
SEMINAR (QA)
2023
市場戦略特論
慶應義塾大学経営管理研究科
Postgraduate
なぜあの商品は高くても売れるのか 謎の鍵は二次流通市場にあり
日経BP, 日経クロストレンド, 2022.02
日経BP, 日経クロストレンド, 2022.02
マスク転売の教訓とシェアエコの未来 識者らに聞く
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2020.06
膨らむ中古市場 景気に影響力
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2018.08
フリマアプリの経済効果752億円 メルカリ調査
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2018.07
学会誌編集委員, 日本マーケティング・サイエンス学会
マーケティングジャーナル副編集長
常任理事, 日本マーケティング学会
常任理事, 日本マーケティング学会
幹事, 日本商業学会 関東部会