-
Affiliation
-
Faculty of Business and Commerce (Mita)
-
Position
-
Professor
KEIO RESEARCHERS INFORMATION SYSTEM |
Details of a Researcher
このページはJavascriptを使用しています。すべての機能を使用するためにはJavascript を有効にする必要があります。
東京大学大学院, 経済学研究科, 助手
Seikei University, Faculty of Economics, 講師
Seikei University, Faculty of Economics, 准教授
Keio University, Graduate School of Business Administration, Associate Professor
Keio University, Faculty of Business and Commerce
Keio University, Faculty of Law, Department of Political Sciences Law
The University of Tokyo, Division of Economics, Graduate School, 修士課程
The University of Tokyo, Division of Economics, Graduate School, 博士課程
修士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2001.03
博士(経済学), The University of Tokyo, Coursework, 2008.02
Humanities & Social Sciences / Business administration
Humanities & Social Sciences / Commerce (Marketing)
web marketing
community
social network
personal influence
word-of-mouth
「プラットフォーム」恩蔵直人,坂下玄哲(編)『マーケティングの力 : 最重要概念・理論枠組み集』
山本晶, 有斐閣, 2023.05, Page: xiii, 350p
Scope: 1-21 プラットフォーム
一からのデジタルマーケティング
西川英彦,澁谷覚, 碩学社 , 2019.02
Scope: 「デジタル社会のビジネスモデル」
「デジタル社会のビジネスモデル」西川英彦・澁谷覚編著『一からのデジタルマーケティング』
山本 晶, 碩学社, 2019.02, Page: 264
Scope: デジタル社会のビジネスモデル, Contact page: 35-48
Social Media and Marketing
Hikaru Yamamoto, 共立出版, 2017.07
Contact page: 1226
「消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察」上田泰編著 『従業員と顧客の自発的貢献行動』
山本 晶, 多賀出版, 2015.10
Should I keep it or sell it? The effect of emotional attachment on consumers’ selling behavior in the consumer-to-consumer marketplace
Hikaru Yamamoto
Global Marketing Conference Proceedings 408 - 412 2023.07
Single Work, Lead author
Revisiting the taxonomy of online search intent
Yamamoto, Hikaru, Kakihara, Masao
経営情報学会誌 31 ( 3 ) 111 - 130 2022.12
Single Work, Lead author, Corresponding author, Accepted
The Rise of Temporary Ownership
Hikaru Yamamoto
Japan Marketing Journal (Japan Marketing Academy) 41 ( 2 ) 7 - 18 2021.09
Single Work, Lead author, Accepted, ISSN 0389-7265
The Effect of Secondary Market Options on Shopping Behavior in the Primary Market
Hikaru Yamamoto
Japan Marketing Journal (Japan Marketing Academy) 40 ( 2 ) 29 - 41 2020.09
Single Work, Accepted, ISSN 0389-7265
Hikaru Yamamoto, Nina Sugiyama, Fujio Toriumi, Hikaru Kashida, Takuma Yamaguchi
Journal of Computational Social Science (Springer Science and Business Media LLC) 2 ( 2 ) 315 - 329 2019.07
Single Work, Lead author, Accepted, ISSN 2432-2717
Promoting and hindering factors for product ownership
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2022
Research on the consumer-to-consumer economic interaction
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2018
Consumer behavior on online consumer-to-consumer platform
Yamamoto, Hikaru
学事振興資金研究成果実績報告書 (慶應義塾大学) 2017
やさしい経済学「デジタル時代の消費者行動」
山本晶
日本経済新聞 2022.06
Lead author, Corresponding author
山本 晶
三田評論 ( 1228 ) 2018.12
Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution), Single Work
Yamamoto, Hikaru, Sugiyama, Nina, Toriumi, Fujio, Kashida, Hikaru and Yamaguchi, Takuma
SSRN 2018.04
Internal/External technical report, pre-print, etc., Joint Work
デジタル時代におけるマーケティング・ コミュニケーションの課題
山本 晶
季刊 企業経営 ( 141 ) 22 - 25 2018.01
Other, Single Work
Should I keep it or sell it? The effect of emotional attachment on consumers’ selling behavior in the consumer-to-consumer marketplace
Hikaru Yamamoto
2023 Global Marketing Conference at Seoul,
Oral presentation (general)
二次流通市場における出品行動の影響要因に関する研究
山本晶
日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会 (大阪大学) ,
Oral presentation (general)
売ることを前提に買う人々:一時的所有と余剰資源の 売却行動についての一考察
山本 晶
第61回消費者行動研究コンファレンス,
Oral presentation (general)
フリマアプリにおける不正ユーザーの特定
山本晶、杉山 仁奈、鳥海不二夫、樫田光、山口 拓真
日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会,
Oral presentation (general)
オンライン上の検索行動の多様化に関する研究
山本 晶・柿原正郎
第57回消費者行動研究コンファレンス,
Other
Research on economic interaction among consumers
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Understanding customer engagement behavior
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Influence Diffusion in Real World
Osaka University, MATSUMURA NAOHIRO, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Monetary value of word-of-mouth
Seikei University, Grants-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
The impact of personal influence on consumer purchase behavior
Seikei University, Grants-in-Aid for Scientific Research, YAMAMOTO Hikaru, Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Principal investigator
マーケティングジャーナル2021 / ベストペーパー賞
山本晶, 2021.10, 日本マーケティング学会, 二次流通市場が一次流通市場における購買に及ぼす影響
日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞
山本 晶,松村真宏, 2017.10, 日本マーケティング学会, 顧客のエンゲージメント価値の測定
Type of Award: Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞
山本 晶, 松村 真宏, 2017.10, 日本マーケティング学会, 顧客のエンゲージメント価値の測定
Type of Award: Honored in official journal of a scientific society, scientific journal
JACS-SPSS論文プロポーザル賞優秀賞
2003.11, 日本消費者行動研究学会
JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞
山本晶, 2003.11, 日本消費者行動研究学会
MARKETING MANAGEMENT
2024
MARKET STRATEGY
2024
INTRODUCTION TO MARKETING
2024
ADVANCED STUDY OF MICRO MARKETING
2024
SEMINAR
2024
市場戦略特論
慶應義塾大学経営管理研究科
Postgraduate
なぜあの商品は高くても売れるのか 謎の鍵は二次流通市場にあり
日経BP, 日経クロストレンド, 2022.02
日経BP, 日経クロストレンド, 2022.02
マスク転売の教訓とシェアエコの未来 識者らに聞く
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2020.06
膨らむ中古市場 景気に影響力
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2018.08
フリマアプリの経済効果752億円 メルカリ調査
日本経済新聞社, 日本経済新聞, 2018.07
学会誌編集委員, 日本マーケティング・サイエンス学会
シニアエディター, マーケティングジャーナル
マーケティングジャーナル副編集長
常任理事, 日本マーケティング学会
常任理事, 日本マーケティング学会