Ikeo, Kyoichi

写真a

Affiliation

Graduate School of Business Administration (Mita)

Position

Professor Emeritus

Related Websites

Career 【 Display / hide

  • 1988.04
    -
    1994.03

    大学助教授(大学院経営管理研究科附属ビジネス・スクール)

  • 1988.04
    -
    1994.03

    大学助教授(大学院経営管理研究科)

  • 1994.04
    -
    Present

    大学教授(大学院経営管理研究科附属ビジネス・スクール)

  • 1994.04
    -
    Present

    大学教授(大学院経営管理研究科)

  • 1994.04
    -
    Present

    大学院経営管理研究科委員

display all >>

Academic Background 【 Display / hide

  • 1973.03

    Keio University, Faculty of Commerce

    University, Graduated

  • 1975.03

    Keio University, Graduate School, Division of Commerce

    Graduate School, Completed, Master's course

  • 1978.03

    Keio University, Graduate School, Division of Commerce

    Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course

Academic Degrees 【 Display / hide

  • 商学 , Keio University, 1991.02

 

Books 【 Display / hide

  • Modern Marketing Literacy

    IKEO KYOUICHI, 生産性出版, 2011.09

  • New Development in Japanese Marketing

    IKEO KYOUICHI, Tokyo, yuuhikaku, 2010.09

    Scope: 1,122-125,127,198-201

  • Marketing:Consumer Behavior and Strategy

    IKEO KYOUICHI, Tokyo, Yuuhikaku, 2010.04

    Scope: 2-45,281-333,439-463

  • Strategic Data Mining

    IKEO KYOUICHI, Tokyo, Nikkei BP, 2008.04

    Scope: 6-66,135-227

  • マーケティング戦略

    IKEO KYOUICHI, 東京・有斐閣, 2004.05

    Scope: 23-40,61-78,147-166

display all >>

Papers 【 Display / hide

  • On Demand Side of Commoditification

    IKEO KYOUICHI

    The Journal of Tokyo Keizai University (Tokyo Keizai Academy of Business Administration)   ( 274 ) 11-26 2012.03

    Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work,  ISSN  1348-6411

  • Requirements for Homogenizing Marketing Strategy

    IKEO KYOUICHI

    Journal of Business Administration (The Society of Business Administration, Kwansei Gakuin University)  58 ( 4 ) 23-42 2011.03

    Research paper (scientific journal), Single Work,  ISSN  0287-2552

  • Excess Capacity and Marketing Strategy

    IKEO KYOUICHI

    Japan Marketing Journal (Japan Marketing Association)  30 ( 1 ) 69-82 2010.06

    Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted

  • Distributive Institutions Stressing Convenience in the Evolution of Distributive Formats

    IKEO KYOUICHI

    Mita Business Review (東京・慶應義塾大学商学会)  49 ( 4 ) 37-51 2006.10

    Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work,  ISSN  0544-571X

  • Innovation in Distributive Institutions Stressing Convenience

    IKEO KYOUICHI

    Japan Marketing Jounal (東京・日本マーケティング協会)  25 ( 4 ) 4-9 2006.03

    Research paper (scientific journal), Single Work,  ISSN  0389-7265

display all >>

Papers, etc., Registered in KOARA 【 Display / hide

Presentations 【 Display / hide

  • Customer Behavior and Product Architecture in Marketing Stategy Formulation

    IKEO KYOUICHI

    Annual Conference of the Japan Society of Marketing and Distribution (Toyo University) , 

    2010.05

    Oral presentation (general), Japan Society of Marketing and Distribution

  • デジタル消費時代のマーケティング課題

    IKEO KYOUICHI

    Annual Conference of the Japan Academic Society of Direct Marketing (Aoyama Gakuin University) , 

    2009.07

    Oral presentation (invited, special), Academic Society of Direct Marketing

  • Distributive Institutions Stressing Convenience in the Evolution of Distributive Formats

    IKEO KYOUICHI

    日本商業学会関西部会 (大阪市立大学文化交流センター) , 

    2006.07

    Oral presentation (invited, special), 日本商業学会

  • 消費者行動の新展開とマーケティング戦略課題:ネット・コミュニティの登場

    池尾 恭一

    第27回消費者行動研究コンファレンス (東京・学習院大学) , 

    2003.11

    Oral presentation (general), 日本消費者行動研究学会

  • ネットマーケティング戦略におけるカスタマイズと価格訴求

    IKEO KYOUICHI

    第52回全国大会 (早稲田大学) , 

    2002.05

    Oral presentation (general), 日本商業学会

display all >>

Works 【 Display / hide

  • 慶應ビジネススクールにおけるマーケティング教育

    IKEO KYOUICHI

    2005.05
    -
    Present

    Other, Single

  • マーケティング戦略

    IKEO KYOUICHI

    東京, 

    2004.05
    -
    Present

    Other, Joint

  • 日経で学ぶ経営学の考え方

    IKEO KYOUICHI

    東京, 

    2003.09
    -
    Present

    Other, Joint

  • 株式会社朝日フレシア

    IKEO KYOUICHI

    2002.04
    -
    Present

    Other, Single

     View Details

    ケース教材。
    ミツカン・グループの一員として納豆市場に参入した朝日フレシアを題材に、差別的技術を生かした市場志向の新製品開発プロセスを吟味するとともに、「金のつぶ:骨元気」という新製品の導入戦略の検討を通じて、製品ライン戦略のあり方を学ぶ。

  • 商業学:新版

    IKEO KYOUICHI

    東京, 

    2000.02
    -
    Present

    Other, Joint

 

Social Activities 【 Display / hide

  • Japan Marketing Association

    2006.06
    -
    2012.03

Memberships in Academic Societies 【 Display / hide

  • Japan Society of Marketing and Distribution, 

    2011.05
    -
    Present
  • Japan Society of Marketing and Distribution, 

    2010.05
    -
    Present
  • Japan Society of Marketing and Distribution, 

    2004.05
    -
    2006.06

Committee Experiences 【 Display / hide

  • 2011.05
    -
    Present

    President, Japan Society of Marketing and Distribution

  • 2010.05
    -
    Present

    Director, Japan Society of Marketing and Distribution

  • 2006.06
    -
    2012.03

    理事, 日本マーケティング協会

  • 2004.05
    -
    2006.06

    Vice-President, Japan Society of Marketing and Distribution