論文 - 今井 むつみ
-
Word learning without aid from syntax: How do Japanese children learn proper nouns and common nouns?
今井 むつみ
The Proceedings of the 23rd Boston University Conference on Language Development 277-288 1999年
研究論文(研究会,シンポジウム資料等), 共著, 査読有り
-
1999年
-
「前」「後」「左」「右」の意味 -認知心理学的アプローチによる考察-
今井 むつみ, 石崎 俊
Keio SFC Review 4 72-79 1999年
共著
-
A Model of Children's Vocabulary Acquisition using Inductive Logic Programming
K Furukawa, I Kobayasi, T Ozaki, M Imai
The 2nd International Conference on Discovery Science 1999年
共著
-
機械学習システムによる幼児の言語獲得のモデル化
今井 むつみ, 小林 郁夫,古川 康一,尾崎 知伸
第13回 人工知能学会 全国大会 1999年
共著
-
認知発達
(平凡社) 1998年
単著
-
1997年03月
研究論文(学術雑誌)
-
ことばの学習の制約の起源
認知科学 4 75-98 1997年
単著, 査読有り
-
A crosslinguistic study on constraints on early word meaning: Linguistic influence vs. universal ontology
今井 むつみ
Cognition 62 169-200 1997年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
Asymmetry in the taxonomic assumption: word learning vs. property induction
今井 むつみ
Child Language Research Forum 27 157-167 1996年
研究論文(学術雑誌), 単著, 査読有り
-
On the equivalence of superoridinate concepts. Cognition
今井 むつみ
Cognition 60 269-298 1996年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
幼児における助数詞の獲得過程 --- 生物カテゴリーの形成と助数詞付与ルールの獲得
内田伸子、今井むつみ
教育心理学研究 44 126-135 1996年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
Children's theories of word meanings: The role of shape similarity in early acquisition.
今井 むつみ
Cognitive Development 9 45-75 1994年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り
-
外国語学習者の語彙学習における問題点 ------ 言葉の意味表象の見地から ------
今井 むつみ
教育心理学研究 41 245-253 1993年
研究論文(学術雑誌), 単著, 査読有り
-
Properties of attention during reading lessons
今井 むつみ
Journal of Educational Psychology 84 160-173 1992年
研究論文(学術雑誌), 共著, 査読有り