-
Affiliation
-
Faculty of Business and Commerce (Mita)
-
Position
-
Professor Emeritus
![]() KEIO RESEARCHERS INFORMATION SYSTEM |
Details of a Researcher
このページはJavascriptを使用しています。すべての機能を使用するためにはJavascript を有効にする必要があります。
Horikoshi, Hiroshi
|
|
青山学院大学経営学部 ,専任講師
青山学院大学経営学部 ,助教授
大学助教授(商学部)
大学通信教育部学習指導副主任
大学院商学研究科委員
Keio University, 商学部, 商学科
University, Graduated
Keio University, Graduate School, Division of Commerce
Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course
マーケティング研究の展開
HORIKOSHI HIROSHI, 同文館出版, 2010.08
現代経営組織辞典
HORIKOSHI HIROSHI, 2006.02
マーケティング・メタリサーチ:マーケティング研究の対象・方法・構造
HORIKOSHI HIROSHI, 千倉書房, 2005.11
『オルダースン理論の再検討』
HORIKOSHI HIROSHI, 同文館出版, 2002.07
経営学史事典
HORIKOSHI HIROSHI, 文眞堂, 2002.06
情報化社会における大学の役割
HORIKOSHI HIROSHI
青山経営論集 (青山学院大学経営学会) 45 ( 3 ) 7-10 2010.12
Research paper (scientific journal), Single Work
マーケティング研究の行為論的基礎と制度
HORIKOSHI HIROSHI
三田商学研究 51 ( 4 ) 291-308 2008.10
Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work
戦後マーケティング研究の潮流と広告研究⑮
HORIKOSHI HIROSHI
日経広告研究所報 (日経広告研究所) 41 ( 4(234) ) 55-61 2007.08
Research paper (scientific journal), Single Work
戦後マーケティング研究の潮流と広告研究⑭
HORIKOSHI HIROSHI
日経広告研究所報 (日経広告研究所) 41 ( 3(233) ) 44-50 2007.06
Research paper (scientific journal), Single Work
マーケティング研究における歴史的個別性への関心
HORIKOSHI HIROSHI
三田商学研究 50 ( 2 ) 91-108 2007.06
Research paper (scientific journal), Single Work
The focus of marketing theory and "anthropology"
Horikoshi, Hiroshi
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 63 ( 4 ) 1 - 18 2020.10
ISSN 0544571X
Modernity of A. W. Shaw and the fundamental problem of marketing theory
Horikoshi, Hiroshi
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 58 ( 2 ) 45 - 54 2015.06
ISSN 0544571X
A theory of action and institution in marketing
Horikoshi, Hiroshi
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 51 ( 4 ) 291 - 308 2008.10
ISSN 0544571X
Interest to the historical particularity in marketing
Horikoshi, Hiroshi
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 50 ( 2 ) 91 - 108 2007.06
ISSN 0544571X
消費者行動研究の展開と方法論的諸問題 : 行動科学的研究プログラムの帰結
Horikoshi, Hiroshi
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 49 ( 4 ) 231 - 248 2006.10
ISSN 0544571X
マーケティング研究における「理論化への関心」と「歴史的個別性への関心」
HORIKOSHI HIROSHI
日本商業学会第58回全国大会 (法政大学経営学部) ,
Oral presentation (general), 日本商業学会
マーケティング研究の方法と批判的合理主義
日本商業学会第50回全国大会,
明治大学
マーケティング研究におけるミクロとマクロ
日本商業学会第49回全国大会,
岡山商科大学
マーケティング研究におけるミクロとマクロ
日本商業学会第3回関東部会,
明治大学
マーケティング方法論争の展開
日本商業学会第47回全国大会,
大阪市立大学
HISTORY OF MARKETING THEORY
2022
ADVANCED STUDY OF MACRO MARKETING
2019
SPECIAL STUDY OF MARKETING SYSTEM
2019
SPECIAL RESEARCH TOPICS IN BUSINESS AND COMMERCE (S)
2019
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT
2019