Horikoshi, Hiroshi

写真a

Affiliation

Faculty of Business and Commerce (Mita)

Position

Professor Emeritus

Career 【 Display / hide

  • 1986.04
    -
    1990.03

    青山学院大学経営学部 ,専任講師

  • 1990.04
    -
    1999.03

    青山学院大学経営学部 ,助教授

  • 1999.04
    -
    2001.03

    大学助教授(商学部)

  • 1999.10
    -
    2001.09

    大学通信教育部学習指導副主任

  • 2001.04
    -
    Present

    大学院商学研究科委員

display all >>

Academic Background 【 Display / hide

  • 1977.03

    Keio University, 商学部, 商学科

    University, Graduated

  • 1984.03

    Keio University, Graduate School, Division of Commerce

    Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course

Academic Degrees 【 Display / hide

  • 博士(商学), Keio University, Dissertation, 2000.06

 

Research Areas 【 Display / hide

  • Humanities & Social Sciences / Commerce

Research Keywords 【 Display / hide

  • marketing

  • history of marketing theory

  • methodology

 

Books 【 Display / hide

  • マーケティング研究の展開

    HORIKOSHI HIROSHI, 同文館出版, 2010.08

  • 現代経営組織辞典

    HORIKOSHI HIROSHI, 2006.02

  • マーケティング・メタリサーチ:マーケティング研究の対象・方法・構造

    HORIKOSHI HIROSHI, 千倉書房, 2005.11

  • 『オルダースン理論の再検討』

    HORIKOSHI HIROSHI, 同文館出版, 2002.07

  • 経営学史事典

    HORIKOSHI HIROSHI, 文眞堂, 2002.06

display all >>

Papers 【 Display / hide

  • 情報化社会における大学の役割

    HORIKOSHI HIROSHI

    青山経営論集 (青山学院大学経営学会)  45 ( 3 ) 7-10 2010.12

    Research paper (scientific journal), Single Work

  • マーケティング研究の行為論的基礎と制度

    HORIKOSHI HIROSHI

    三田商学研究 51 ( 4 ) 291-308 2008.10

    Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work

  • 戦後マーケティング研究の潮流と広告研究⑮

    HORIKOSHI HIROSHI

    日経広告研究所報 (日経広告研究所)  41 ( 4(234) ) 55-61 2007.08

    Research paper (scientific journal), Single Work

  • 戦後マーケティング研究の潮流と広告研究⑭

    HORIKOSHI HIROSHI

    日経広告研究所報 (日経広告研究所)  41 ( 3(233) ) 44-50 2007.06

    Research paper (scientific journal), Single Work

  • マーケティング研究における歴史的個別性への関心

    HORIKOSHI HIROSHI

    三田商学研究 50 ( 2 ) 91-108 2007.06

    Research paper (scientific journal), Single Work

display all >>

Papers, etc., Registered in KOARA 【 Display / hide

display all >>

Presentations 【 Display / hide

  • マーケティング研究における「理論化への関心」と「歴史的個別性への関心」

    HORIKOSHI HIROSHI

    日本商業学会第58回全国大会 (法政大学経営学部) , 

    2008.05

    Oral presentation (general), 日本商業学会

  • マーケティング研究の方法と批判的合理主義

    日本商業学会第50回全国大会, 

    2000.05

    明治大学

  • マーケティング研究におけるミクロとマクロ

    日本商業学会第49回全国大会, 

    1999.05

    岡山商科大学

  • マーケティング研究におけるミクロとマクロ

    日本商業学会第3回関東部会, 

    1998.10

    明治大学

  • マーケティング方法論争の展開

    日本商業学会第47回全国大会, 

    1997.05

    大阪市立大学

display all >>

 

Courses Taught 【 Display / hide

  • HISTORY OF MARKETING THEORY

    2022

  • SPECIAL RESEARCH TOPICS IN BUSINESS AND COMMERCE (S)

    2019

  • SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT

    2019

  • SEMINAR: INTRODUCTION TO MARKETING

    2019

  • METHODOLOGY OF SOCIAL SCIENCES

    2019

display all >>