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Affiliation
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Faculty of Business and Commerce (Mita)
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Position
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Professor
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Details of a Researcher
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Shimizu, Akira
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明治学院大学 経済学部 専任講師
明治学院大学 経済学部 助教授
Visiting Scholar, J.L.Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University, IL, U.S.A
明治学院大学 経済学部 教授
Visiting Scholar, University of Sydney, Research Institute of Asia and Pacific
Keio University, Graduate School, Division of Commerce
Graduate School, Completed, Master's course
Keio University, Graduate School, Division of Commerce
Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course
New Consumer Behavior Theories from Japan
Akira Shimizu, Springer, 2021, Page: 212
清水聰, 千倉書房, 2013.06, Page: 285
清水聰, 千倉書房, 2006.03, Page: 248
COVID-19の影響‐時系列での人の買い物意識変化から見てくること
清水聰
AD STUDIES (財団法人) ( 77 ) 56 - 60 2021.09
Research paper (other academic), Single Work
年配者の情報感度によるセグメンテーションの実証研究
清水聰
三田商学研究 (慶應義塾大学出版会) 63 ( 4 ) 77 - 98 2020.10
Single Work
動線調査研究の新しい視点
清水聰
マーケティングジャーナル (日本マーケティング協会) 40 ( 2 ) 7 - 17 2020.09
Research paper (scientific journal), Single Work, Accepted
Research on Product Connoisseurs’
Akira Shimizu
Keio University Discussion Paper Series, FY12, No.4, 2012 2012.10
Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work
Prediction of Trial Purchase of New Product Based on Purchase History of Market Mavens
Takashi Teramoto, Akira Shimizu
Keio University Discussion Paper Series, FY12, No.1, 2012 2012.04
Research paper (bulletin of university, research institution), Joint Work
Changes in consumers' lives before and after Covid-19
Shimizu, Akira
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 66 ( 3 ) 99 - 115 2023.08
ISSN 0544571X
An empirical study of new consumer decision-making process in the internet age
Shimizu, Akira
科学研究費補助金研究成果報告書 2020
本プロジェクトの意義、スマートフォンアプリの利用の仕方、そして世の中の動きについて
清水聰
日経広告研究所報 (日経広告研究所) 55 ( 4 ) 18 - 22 2021.08
Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media), Single Work
メディア・フォロワーの学術的意義
清水聰
日経広告研究所報 (日経広告研究所) 53 ( 6 ) 8 - 12 2019.12
Lecture material (seminar, tutorial, course, lecture, etc.), Single Work
メディア・フォロワーモデルの意義と可能性
清水聰
日経広告研究所報 (日経広告研究所) 53 ( 1 ) 10 - 11 2019.02
Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)
循環型マーケティングによる発見
清水聰
AD STUDIES (財団法人) ( 54 ) 25 - 29 2015.12
Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media), Single Work
ガラパゴスマーケティング:海外企業にとっての日本の役割
清水聰
日本マーケティング・サイエンス学会 第109回研究大会,
Oral presentation (general)
How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?
Kaichi Saito, Jeff Inman, Akira Shimizu, Atsuko Inoue, Takashi Teramoto
41st Annual ISMS Marketing Science Conference (Rome, Italy) ,
Oral presentation (general), INFORMS
Consumer Shopping Path and Buying Behavior at Grocery Store
Akira Shimizu
41st Annual ISMS Marketing Science Conference (Rome, Italy) ,
Oral presentation (general), INFORMS
店内の回遊と購買履歴の関係
清水聰
日本マーケティングサイエンス学会 第105回研究大会,
Oral presentation (general)
ネット上の発信と購買履歴データのマッチングと可能性
清水聰
日本マーケティングサイエンス学会 第102回研究大会,
Oral presentation (general)
Elucidating consumer decision-making processes using new technologies
基盤研究(B), Principal investigator
オンライン/オフライン環境下での消費者の購買意思決定プロセスの解明
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Principal investigator
インターネット時代の新しい消費者意思決定プロセスの実証研究
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Principal investigator
Best Track Paper Award
Takashi Teramoto, Akira Shimizu, 2018.07, Global Marketing Conference
Type of Award: Award from international society, conference, symposium, etc.
慶應義塾賞
2015, 慶應義塾
Type of Award: Keio commendation etc.
Best Conference Paper Award
Akira Shimizu, 2012.07, Global Marketing Conference
Type of Award: Award from international society, conference, symposium, etc.
日本商業学会奨励賞
清水聰, 2005.05, 日本商業学会
Type of Award: Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
STRATEGIC CONSUMER BEHAVIOR
2024
SPECIAL STUDY OF MARKETING SYSTEM
2024
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT
2024
SEMINAR: INTRODUCTION TO MARKETING
2024
SEMINAR (QD)
2024
日本広告学会,
日本消費者行動研究学会,
日本マーケティングサイエンス学会,
日本商業学会,
生活製品産業研究会 座長, 経済産業省
日本学術会議 連携委員, 日本学術会議
学会誌『消費者行動研究』編集長, 日本消費者行動研究学会
日本消費者行動研究学会 会長, 日本消費者行動研究学会
Editorial Review Board, Journal of Global Fashion Marketing, Korean Scholars of Marketing Science