Presentations -
-
Multiple Constraint Choice Models with Corner and Interior Solutions
SATOMURA TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第87回研究大会 (大阪大学豊中キャンパス) ,
2010.06,Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
-
複数制約がある場合の消費者選択モデル
SATOMURA TAKUYA
日本商業学会関東部会4月研究会 (慶應義塾大学 三田キャンパス) ,
2010.04,Oral presentation (invited, special), 日本商業学会関東部会
-
Multiple Constraint Choice Models with Interior Solutions
SATOMURA TAKUYA
2009 INFORMS Marketing Science Conference (Stephen M . Ross School of Business University of Michigan, Ann Arbor, Michigan USA) ,
2009.06,Oral presentation (general), INFORMS Society for Marketing Science
-
Empirical analysis of dynamic pricing and choice behavior using scanner data
SATOMURA TAKUYA
IMPS2007(The 72nd Annual Meeting of the Psychometric Society) (Tokyo, Japan) ,
2007.07,Oral presentation (general), Psychometric Society
-
eクチコミ、マーケティング活動と市場反応
SATOMURA TAKUYA , Hamaoka Yutaka
日本マーケティングサイエンス学会第81回研究大会 (関西学院大学) ,
2007.06,Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
-
電子商取引サイトでの消費者行動と小売マーケティング
SATOMURA TAKUYA
日本商業学会 第57回全国大会 (甲南大学) ,
2007.05,Oral presentation (general), 日本商業学会
-
Interaction Between Manufacturer, Retailer, and Consumer : Inference with Scanner Data
SATOMURA TAKUYA
New Directions of Research in Marketing (Tokyo, Japan) ,
2006.12,Oral presentation (invited, special), Tsukuba-Tohoku Joint Workshop
-
Empirical Analysis of Simultaneous Demand and Supply under the Business Practices.
SATOMURA TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第80回研究大会 (青山学院大学) ,
2006.11,Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
-
企業と消費者の相互作用を考慮した選択モデル
SATOMURA TAKUYA
2006年度 統計関連学会連合大会 (東北大学) ,
2006.09,Oral presentation (general), 応用統計学会・日本計量生物学会・日本統計学会
-
小売店舗顧客の来店購買規定要因について
SATOMURA TAKUYA
第32回 消費者行動研究コンファレンス (函館大学) ,
2006.06,Oral presentation (general), 消費者行動研究学会
-
ECサイト診断のための閲覧・購買行動モデル
SATOMURA TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第78回研究大会 (法政大学) ,
2005.12,Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
-
ECサイトでのサーチ&クリックストリーム・データのモデル分析
SATOMURA TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第77回研究大会 (東北大学) ,
2005.06,Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
-
Spatial Segmentation for the analysis of Store's Trading Area
SATOMURA TAKUYA
International Conference on Recent Development of Statistical Modeling in Marketing (Institute of Statistical Mathematics) ,
2004.12,Oral presentation (general), The Japanese Ministry of Education Scientific Research Grant No.(A) 15200022
-
空間的従属性を考慮した小売店舗商圏のセグメンテーション
SATOMURA TAKUYA
時空間点過程の推測理論と応用 (鹿児島県市町村自治会舘) ,
2004.11,Oral presentation (general), 科研費基盤研究(A)(1)「時空間統計解析の理論と応用」
-
空間特性を考慮した潜在クラスモデルによる商圏分析
SATOMURA TAKUYA
2004年度 統計関連学会 連合大会 (富士大学) ,
2004.09,Oral presentation (general), 日本統計学会
-
潜在クラスモデルによる商圏分析
SATOMURA TAKUYA
The Applied Statistics Workshop 2004 (東京大学) ,
2004.07,Oral presentation (general), 東京大学21世紀COEプログラム「市場経済と非市場機構との連関研究拠点」
-
空間マーケティングのためのセグメンテーション
SATOMURA TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第75回研究大会 (福岡大学) ,
2004.06,Oral presentation (general)
-
A Model for Brand Assessment in a Category
SATOMURA TAKUYA
Marketing Science Conference 2004 (Erasmus University, R0tterdam) ,
2004.06,Oral presentation (general), Marketing Science
-
空間的購買行動分析の新展開
SATOMURA TAKUYA
日本商業学会関東部会 (専修大学) ,
2004.04,Oral presentation (general)
-
カテゴリー購買行動モデルを用いたブランドの評価
里村卓也
2004年度日本オペレーションズ・リサーチ学会春季研究発表会 (早稲田大学) ,
2004.03,Oral presentation (general), 日本オペレーションズ・リサーチ学会