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Affiliation
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Faculty of Business and Commerce (Mita)
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Position
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Professor
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Details of a Researcher
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Satomura, Takuya
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Toshiba Corporation
Researcher, The Distribution Economics Institute of Japan
Lecturer, Graduate School of Economics, Osaka University
Associate Professor, Graduate School of Economics, Osaka University
Associate Professor, Faculty of Business and Commerce, Keio University
The University of Tokyo, Faculty of Science
University, Graduated
University of Tsukuba, Graduate School of System Management, System Management
Graduate School, Completed, Master's course
Tokyo Institute of Technology, Graduate School of Decision Science and Technology, Dept.of | Industrial Engineering and Management
Graduate School, Withdrawal before completion, Doctoral course
Master of Business Administration, University of Tsukuba, Coursework, 1997.03
PhD, Osaka University, Dissertation, 2002.10
marketing
Quantitative Marketing
Marketing Science
Marketing Research
Choice Modeling
Visual Marketing,
Consumer Choice Modeling,
Marketing Models with R 2nd ed.
SATOMURA TAKUYA, Kyorisu Shuppan, 2015.04
Brand Evaluation Methods: Marketing Approach
SATOMURA TAKUYA, Takeshi Moriguchi and Eisaku Sato ed., Asakura Shoten, 2014.11
Scope: Chapter 6: Evaluating Brand Strength using Purchase History Data pp.90-108
Marketing Analysis with R
SATOMURA TAKUYA, Kyorisu Shuppan, 2014.10
Marketing Models with R
SATOMURA TAKUYA, Kyorisu Shuppan, 2010.12
Fundamental Research on Consumer Interactions with WOM and eWOM
YUTAKA HAMAOKA, TAKUYA SATOMURA, Keio University Press, 2009.03
Miyuri Shirai, Takuya Satomura
European Journal of Marketing (European Journal of Marketing) ahead-of-print ( 5 ) 1539 - 1566 2021.01
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted, ISSN 0309-0566
A Direct Utility Model with Dynamic Constraint
Byungyeon Kim, Takuya Satomura, Jaehwan Kim
Asia Marketing Journal (Korea Marketing Association) 18 ( 4 ) 125 - 138 2017.01
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted, ISSN 1598-7868
Copy alert: A method and metric to detect visual copycat brands
Satomura Takuya, Wedel Michel, Peters Rik
Journal of Marketing Research 51 ( 1 ) 1 - 13 2014
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted, ISSN 0022-2437
Multiple-constraint choice models with corner and interior solutions
Satomura Takuya, Kim Jaehwan, Allenby Greg M.
Marketing Science 30 ( 3 ) 481 - 490 2011.05
Research paper (scientific journal), Joint Work, Accepted, ISSN 0732-2399
メディア選択データを利用した同時セグメンテーション ~無限関係モデルによる特徴的な視聴行動の抽出~
里村卓也
ソシオネットワーク戦略ディスカッションペーパーシリーズ ( 107 ) 1 - 18 2023.03
Single Work, Lead author
Machine learning and marketing
Satomura, Takuya
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 63 ( 4 ) 111 - 121 2020.10
ISSN 0544571X
Research on consumer dynamic decision making in choice process
Satomura, Takuya
科学研究費補助金研究成果報告書 2017
Theoretical models of consumer choice
Satomura, Takuya
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 51 ( 4 ) 121 - 133 2008.10
ISSN 0544571X
新型コロナウィルス感染拡大が消費者のECサイトでの購買に及ぼした影響の時系列分析
里村卓也
日本マーケティングサイエンス学会第113回研究大会 (大阪大学) ,
Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
新型コロナウィルス感染拡大が消費者のオンライン購買へ与えた影響の時系列分析
里村卓也
ワークショップ 消費者行動 (南山大学) ,
Oral presentation (general), 南山大学経営研究センター
メディア接触データを利用した消費者セグメンテーション
SATOMURA, TAKUYA
日本マーケティングサイエンス学会第112回研究大会 (慶應義塾大学(ハイブリッド開催)) ,
Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
A Multiple Duration Choice Model for Service Data
SATOMURA, TAKUYA, GREG ALLENBY
日本マーケティングサイエンス学会第111回研究大会 (関西学院大学) ,
Oral presentation (general), 日本マーケティングサイエンス学会
A Multiple Duration Choice Model for Service Data
SATOMURA, TAKUYA, GREG ALLENBY
(Tohoku University) ,
Oral presentation (general), Tohoku University
限定合理的な消費者の選択行動モデルに関する研究
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, 基盤研究(C), Principal investigator
消費者行動理論を考慮した消費者の動的選択行動に関する研究
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Research on Consumer Dynamic Decision Making in Choice Process
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
Yoshida Hideo Memorial Prize for Best Aided Research(2nd place without first place)
SATOMURA TAKUYA HAMAOKA YUTAKA, 2007.11, 吉田秀雄記念事業財団, Impact of WOM and eWOM on Consumer Decision Making and Market Response
Type of Award: Award from publisher, newspaper, foundation, etc.
日本マーケティングサイエンス学会学生(現:若手)論文研究奨励賞
SATOMURA TAKUYA, 1997.06, 受容価格域を考慮したブランド選択モデル
Type of Award: Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
SPECIAL STUDY OF MARKETING SYSTEM
2023
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT
2023
SEMINAR: INTRODUCTION TO MARKETING
2023
SEMINAR (QD)
2023
SEMINAR (QC)
2023
Research on Marketing
Keio University
Autumn Semester, Lecture, Lecturer outside of Keio
価格決定論
慶應義塾大学
マーケティング・リサーチ
慶應義塾大学
商業学
慶應義塾大学
マーケティング・サイエンス
慶應義塾大学
会長, 日本消費者行動研究学会
Editor-in-Chief, Japan Institute of Marketing Science
副会長, 日本消費者行動研究学会
編集委員, 日本消費者行動研究学会
Editorial Board, Asia Marketing Journal