大浦 史仁 (オオウラ フミヒト)

Oura, Fumihito

写真a

所属(所属キャンパス)

システムデザイン・マネジメント研究科 (日吉)

職名

特任助教(有期)

学歴 【 表示 / 非表示

  • 2015年04月
    -
    2017年03月

    慶應義塾大学, システムデザイン・マネジメント研究科

    大学院, 修了, 博士前期

学位 【 表示 / 非表示

  • システムデザイン・マネジメント学, 慶應義塾大学, 大学評価・学位授与機構, 2017年03月

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Covariance Structure Analysis of the Collaboration Between Local Enterprises and Local Governments for the Creation and Communication of Value in Local Brands

    Fujii Y., Nonaka T., Oura F., Shirasaka S.

    IFIP Advances in Information and Communication Technology 733 IFIP   410 - 424 2024年

    ISSN  18684238

     概要を見る

    Establishing regional brands is indispensable for revitalizing local areas; however, advancing such initiatives requires collaboration with a diverse array of stakeholders. This study focuses on local enterprises, which are pivotal stakeholders in regional branding strategies, and aims to elucidate the impact of their collaboration with local governments and degree of brand penetration on their willingness to engage in regional branding. We define regional branding as comprising two types: “comprehensive regional branding,” which involves branding the region, and “resource-based regional branding,” which pertains to branding specific local products and services. We propose a hypothetical model suggesting that the depth of collaboration with local governments influences local enterprises’ engagement in regional branding. We conducted a questionnaire survey among local businesses in Fukuyama City, Hiroshima Prefecture, Japan, and verified the hypothetical model through covariance structure analysis using the survey data. The results revealed a moderate correlation between the willingness to participate in regional branding and the extent of collaboration with local governments. Furthermore, we identified factors that influence local enterprises’ deepening relationships with local governments and those that enhance brand penetration among local enterprises, specifically the impact of the degree of understanding of the local culture and the attractiveness of the brand.

KOARA(リポジトリ)収録論文等 【 表示 / 非表示

競争的研究費の研究課題 【 表示 / 非表示

  • System of systemsアーキテクチャ設計コンピテンシー育成手法の開発

    2024年04月
    -
    2027年03月

    大浦 史仁, 基盤研究(C), 補助金,  研究代表者

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • イノベーションのためのワークショップデザイン論2

    2024年度

  • イノベーションのためのワークショップデザイン論1

    2024年度

  • システムデザイン・マネジメント序論

    2024年度

  • デザインプロジェクト

    2024年度

  • イノベーションのためのワークショップデザイン論2

    2023年度

全件表示 >>