Presentations -
-
Improving the accuracy of Collaborative Filtering using Propensity Score
Chizuwa,Y., Suzuki, H
The 19th ANQ Congress 2021,
2021.10,Oral presentation (general)
-
Improving the Accuracy of the Collaborative Filtering with the User Similarity Definition Considering the Item Popularity
荒川智海, 鈴⽊ 秀男
(公社)日本経営工学会 2019年 春季大会,
2019.03,Oral presentation (general)
-
Improving the Accuracy of Classifying Tracking Data Using Topological Data Analysis
稲沢亮佑, 鈴⽊秀男
(公社)日本経営工学会 2019年 春季大会 ,
2019.03,Oral presentation (general)
-
サプライヤーとの恒常的な連携による 外部資源獲得ノウハウ向上の可能性-実証研究による検証-
石川岳史,岩本大輝, 鈴木 秀男
日本品質管理学会第48回年次大会 研究発表会 (関西大学 千里山キャンパス) ,
2018.11,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
品質管理と革新的新製品開発の関係分析ー日本製造業の実証からー
岩本大輝, 石川 岳史,鈴木 秀男
日本品質管理学会第48回年次大会 研究発表会 (関西大学 千里山キャンパス) ,
2018.11,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
Trend Predictions of Bitcoin Price Using Text Mining of Article Data and LSTM
Hiroki Sano, Hideo Suzuki
16th ANQ Congress 2018 (Almaty, Kazakhstan) ,
2018.09,Oral presentation (general)
-
The Influence of Quality and Human Capital Management : A Bayesian SEM Approach
Hiroki Iwamoto, Hideo Suzuki
16th ANQ Congress 2018 (Almaty, Kazakhstan) ,
2018.09,Oral presentation (general)
-
Developing the Hierarchical Structure of e-Service Quality: A Case Study of Amazon Platform
Liao Yu, Hideo Suzuk
16th ANQ Congress 2018 (Almaty, Kazakhstan) ,
2018.09,Oral presentation (general)
-
Holt-Winters 法の拡張及び妥当性の検証
本庄駿平, 鈴⽊秀男
2018年度統計関連学会連合大会 (中央大学 後楽園キャンパス) ,
2018.09,Oral presentation (general), 応用統計学会, 日本計算機統計学会, (一社)日本計量生物学会, 日本行動計量学会, (一社)日本統計学会, 日本分類学会
-
高等教育中途退学が就業形態や賃金に与える影響—ベイジアンネットワークを用いた分析—
池本駿, 鈴⽊秀男
2018年度統計関連学会連合大会 (中央大学 後楽園キャンパス) ,
2018.09,Oral presentation (general), 応用統計学会, 日本計算機統計学会, (一社)日本計量生物学会, 日本行動計量学会, (一社)日本統計学会, 日本分類学会
-
ストリーミングデ ータを対象とした密度ベースクラスタリングに関する研究
齋藤勇太, 鈴⽊秀男
2018年度統計関連学会連合大会 (中央大学 後楽園キャンパス) ,
2018.09,Oral presentation (general), 応用統計学会, 日本計算機統計学会, (一社)日本計量生物学会, 日本行動計量学会, (一社)日本統計学会, 日本分類学会
-
ベイジアンネットワークを用いた日本の都市在住高齢者の well-being と社会・地域の諸要因との因果関係分析
高澤良輔, 鈴⽊秀男, 高山緑
2018年度統計関連学会連合大会 (中央大学 後楽園キャンパス) ,
2018.09,Oral presentation (general), 応用統計学会, 日本計算機統計学会, (一社)日本計量生物学会, 日本行動計量学会, (一社)日本統計学会, 日本分類学会
-
Trend Predictions of Bitcoin Price Using Machine Learning and Text Mining
佐野宏樹, 鈴木秀男
(公社)日本経営工学会 2018年 春季大会,
2018.05,Oral presentation (general)
-
Personnel-adjusted Added Value for External Evaluation Indicators: Relationship of PAV and Future Profit
岩本大輝, 鈴木秀男
(公社)日本経営工学会 2018年 春季大会,
2018.05,Oral presentation (general)
-
マルチロボット喫茶店の実践とサービス品質の評価
森田武史, 柏木菜帆, 萬礼応,鈴木 秀男, 山口高平
情報システム学会 第13回全国大会・研究発表大会 (神奈川大学 横浜キャンパス) ,
2017.12,Oral presentation (general), 情報システム学会
-
Relationship between Product Results and Human Resource Management: Perspective from Creation of Innovative Products
ISHIKAWA Takeshi,SUZUKI Hideo
The 15th ANQ Congress (Kathmandu, Nepal) ,
2017.09,Oral presentation (general)
-
Analyzing the Relationship between Social Quality as a Dimension of Product Quality and Customer Satisfaction: A Case Study of Automobiles
SUZUKI Hideo, SCHVANELDT Shane J., MASUDA Mitsuki
The 15th ANQ Congress (Kathmandu, Nepal) ,
2017.09,Oral presentation (general)
-
Analysis on the Relationship between Fashionable and Good Customers of Fashion EC site
Shumpei Honjo1,SUZUKI Hideo
The 15th ANQ Congress (Kathmandu, Nepal) ,
2017.09,Oral presentation (general)
-
Analysis on Feature Extraction of Fashion EC site's Customer Using Random Forest and Customer Segmentation
Ryosuke Takazawa,SUZUKI Hideo
The 15th ANQ Congress (Kathmandu, Nepal) ,
2017.09,Oral presentation (general)
-
転移学習を用いたセイバーメトリクスに基づく年俸評価
松木 拓弥,鈴木 秀男
2017年度統計関連学会連合大会 (南山大学) ,
2017.09,Oral presentation (general), 応用統計学会、日本計算機統計学会、日本計量生物学会、日本行動計量学会、一般社団法人日本統計学会、日本分類学会
-
DBSCAN のパラメータ設定の自動化について
白井 智鵬,鈴木 秀男
2017年度統計関連学会連合大会 (南山大学) ,
2017.09,Oral presentation (general), 応用統計学会、日本計算機統計学会、日本計量生物学会、日本行動計量学会、一般社団法人日本統計学会、日本分類学会
-
L1正則化を用いた医療施設間パフォーマンス評価
鴫原 成美,鈴木 秀男, 宮田 裕章, 一原 直昭
2017年度統計関連学会連合大会 (南山大学) ,
2017.09,Oral presentation (general), 応用統計学会、日本計算機統計学会、日本計量生物学会、日本行動計量学会、一般社団法人日本統計学会、日本分類学会
-
ベイジアンネットワークモデルの変化検知手法とマーケティング効果分析への応用
大野 拓哉,鈴木 秀男
2017年度統計関連学会連合大会 (南山大学) ,
2017.09,Oral presentation (general), 応用統計学会、日本計算機統計学会、日本計量生物学会、日本行動計量学会、一般社団法人日本統計学会、日本分類学会
-
A Quantitative Approach to HCM Using PAV: Method and Robustness
Hiroki Iwamoto, SUZUKI Hideo
24TH International Conference on Production Research (Poznan, Poland) ,
2017.08,Oral presentation (general)
-
インバウンド型オープン・イノベーションの実践能力と品質管理の関係性に関する考察ー日本の製造業を対象とした実証的研究―
石川 岳史,鈴木 秀男
日本品質管理学会第113回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2017.05,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
オープン・イノベーションと品質管理の関係性に関する考察
石川 岳史,鈴木 秀男
日本品質管理学会第46回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2016.11,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
Relations between Open Innovation and Product Quality
ISHIKAWA Takeshi,SUZUKI Hideo
The 14th ANQ Congress (Vladivostok) ,
2016.09,Oral presentation (general)
-
A Study on Analyzing Trends of New Products Considering the Viewpoint of Social Quality
MASUDA Mitsuki,SCHVANELDT Shane J.,SUZUKI Hideo
The 14th ANQ Congress (Vladivostok) ,
2016.09,Oral presentation (general)
-
時間情報を考慮した行列因子分解による協調フィルタリング
佐藤 卓裕,鈴木 秀男
2016年度統計関連学会連合大会 (金沢大学) ,
2016.09,Oral presentation (general), 応用統計学会、日本計算機統計学会、日本計量生物学会、日本行動計量学会、一般社団法人日本統計学会、日本分類学会
-
大規模データにおける購買パターンのクラスタリング手法の提案とクラスタ変化に関する分析
羽鳥修平、永井勇輝、白井智鵬,鈴木 秀男
日本経営工学会2016年春季大会 (早稲田大学) ,
2016.05,Oral presentation (general), 日本経営工学会
-
ID-POSデータを用いた優良顧客育成における顧客の成長要因の分析
白井 智鵬,鈴木 秀男
日本品質管理学会第110回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2016.05,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
スパース因子分析を用いた美容品市場におけるペルソナ分析
鴫原成美,鈴木 秀男
日本経営工学会2016年春季大会 (早稲田大学) ,
2016.05,Oral presentation (general), 日本経営工学会
-
Serviceability practices and their impact on operational performance: An empirical analysis
SYAHRIAL Erialdi,SUZUKI Hideo,SCHVANELDT Shane J.
27th Annual POMS Conference (Orlando, Florida) ,
2016.05,Oral presentation (general)
-
擬似直交化制約を考慮した行列因子分解による協調フィルタリング
SATO Takahiro, SUZUKI Hideo
日本オペレーションズ・リサーチ学会2016年春季研究発表会 (甲南大学) ,
2016.03,Oral presentation (general), (社)日本オペレーションズ・リサーチ学会
-
Construction Method and Ridge Regression for a Supersaturated Response Surface Design
MATSUURA Shun,TAJIMA Shogo,SUZUKI Hideo
The 12th ANQ Congress 2015 (Taipei, Taiwan) ,
2015.09,Oral presentation (general)
-
A Study on Multivariate Control Chart Using Principal Points
YAMASHITA Haruka,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
The 12th ANQ Congress (Taiwan) ,
2015.09,Oral presentation (general)
-
コルモゴロフ-スミルノフ検定の多変量EWMA管理図への適用に関する研究
山野下 大智,松浦 峻,鈴木 秀男
日本品質管理学会第107回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2015.05,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
次元縮約を用いた優良顧客の育成要因の抽出
佐藤 卓裕,近藤 聖也,山下 遥,羽鳥 修平,鈴木 秀男
日本経営工学会2015年春季大会 (首都大学東京) ,
2015.05,Oral presentation (general), 日本経営工学会
-
チェックイン情報を考慮した顧客成長の要因分析
近藤 聖也,佐藤 卓裕,山下 遥,羽鳥 修平,鈴木 秀男
日本経営工学会2015年春季大会 (首都大学東京) ,
2015.05,Oral presentation (general), 日本経営工学会
-
ブートストラップ法を用いた実験計画法における要因検出に関する研究
IMAI Kenta,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第44回年次大会研究発表会 (東京都市大学) ,
2014.11,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
コルモゴロフ-スミルノフ検定に基づく多変量管理図
YAMANOSHITA Daichi,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第44回年次大会研究発表会 (東京都市大学) ,
2014.11,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
Model Selection for the Estimation of Principal Points for a Multivariate Binary Distribution
YAMASHITA Haruka,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
The 11th ANQ Quality Congress (Singapore) ,
2014.08,Oral presentation (general)
-
尤度比検定を用いた多変量カテゴリカル管理図と異常発生時点の推定精度に関する研究
OGASAWARA Tetsuya,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第104回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2014.05,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
多変量カテゴリカルデータのクラスタリングを考慮した重回帰分析モデル
YAMASHITA Haruka,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第104回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2014.05,Oral presentation (general), 一般社団法人日本品質管理学会
-
A Study on the Customer Satisfaction Index for Services in the Nippon Professional Baseball Teams(4th Report)-Analysis of Changes in the Research Results over 5 Years-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Multivariate EWMA Control Chart Using a Variable Selection Based on AIC
NISHIMURA Kazuya,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Multivariate Categorical Control Chart Based on a Likelihood Ratio Test
OGASAWARA Tetsuya,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
A Study on the Estimation of Principal Points for a Binary Distribution Using a Log Linear Model-An Application Study to a Questionnarie Data Analysis-
YAMASHITA Haruka,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Multiclass Classification by Bradley-Terry Model Accommodating Ties
TAKAHASHI Yo,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
The Conjoint Analysis in Mixed Logit Model that Takes into Account the Non-choice by Nesting - A Case Study Selection and Utility of Ticket of Proffesional Baseball -
SAOTOME Youhei,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2013.11,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Determination of Effective Search Words as to Searching Companies in Career Service Website: Using Correspondence Analysis
JINO Marina, SUZUKI Hideo
ANQ Congress 2013 (Bangkok, Thailand) ,
2013.10,Oral presentation (general)
-
A study on principal points for multivariate multi-level distributions
YAMASHITA Haruka, SUZUKI Hideo
ANQ Congress 2013 (Bangkok, Thailand) ,
2013.10,Oral presentation (general)
-
多変量2値分布における対数線形モデルを用いた2値型principal pointsの推定
YAMASHITA Haruka,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
2013年度統計関連学会連合大会 (大阪大学) ,
2013.09,Oral presentation (general), 統計関連学会連合
-
A Multiple Regression Analysis Model Incorporating Principal Points for Binary Distributions
YAMASHITA Haruka,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第101回研究発表会 (日本科学技術連盟 東高円寺ビル) ,
2013.05,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Principal Points Estimation Using Mixture Distributions
UEKI Daichi, MATSUURA Shun, SUZUKI Hideo
2012 International Conference on Advanced Computer Science and Information Systems (Jakarta, Indonesia) ,
2012.12,Oral presentation (general)
-
外的基準を考慮した多変量2値分布のPrincipal Pointsに関する研究-都道府県第2都市の特性の解析への適用―
YAMASHITA Haruka,SUZUKI Hideo
日本経営工学会平成24年度秋季研究発表会 (大阪工業大学(大阪市旭区大宮)) ,
2012.11,Oral presentation (general), 公益社団法人 日本経営工学会
-
Emerging Pattern を用いた判別モデルの感度分析
NAKANE Shouta, SUZUKI Hideo
日本計算機統計学会第26回シンポジュウム (東京大学山上会館(東京都文京区)) ,
2012.11,Oral presentation (general), 日本計算機統計学会
-
外的基準を考慮した多変量2値分布のPrincipal Pointsに関する研究
YAMASHITA Haruka,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会 (コマツウェイ総合研修センタ) ,
2012.10,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
Jリーグクラブの顧客満足度の指数化に関する研究
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会 (コマツウェイ総合研修センタ) ,
2012.10,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
コンジョイント分析を用いたプロ野球のチケットの効用と選択に関する研究
SAOTOME Youhei, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会 (コマツウェイ総合研修センタ) ,
2012.10,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
過飽和実験計画におけるリッジ回帰を用いた応答曲面推定
TAJIMA Shogo,MATSUURA Shun,SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会 (コマツウェイ総合研修センタ) ,
2012.10,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
重み付け混合分布によるPrincipal Pointsの推定
UEKI Daichi, MATSUURA Shun, SUZUKI Hideo
2012年度統計関連学会連合大会 (北海道札幌市) ,
2012.09,Oral presentation (general), 統計関連学会連合
-
A Study on Decision of Segmentation Threshold for Multi Attributes
TAKAHASHI Yo, SUZUKI Hideo
ANQ Congress 2012 (The Hong Kong University of Science and Technology) ,
2012.08,Oral presentation (general)
-
A Study on Indices for Customer Satisfaction, Service Quality and Fan’s Opinion Leader of Professional Baseball Team in Japan
SUZUKI Hideo
ANQ Congress 2012 (The Hong Kong University of Science and Technology) ,
2012.08,Oral presentation (general)
-
An Approximation Method of Binary Principal Points Based on k-Means Approach
YAMASHITA Haruka, SUZUKI Hideo
ANQ Congress 2012 (The Hong Kong University of Science and Technology) ,
2012.08,Oral presentation (general)
-
2値データにおける主要点分析モデル
YAMASHITA Haruka, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第98回研究発表会 (一般財団法人日本科学技術連盟東高円寺ビル) ,
2012.05,Oral presentation (general), 一般社団法人 日本品質管理学会
-
プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第3報)-2011年調査結果より-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2011.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
WEB上の口コミが書籍売上に与える影響に関する研究
YOSHII Ayataka, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2011.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
口コミ効果を考慮したプロ野球チームの顧客ロイヤルティ分析
SUENAGA Tomoya, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2011.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
テレビドラマにおける満足度とブログ情報の関連性に関する研究
SUZUKI Hideo, YONEYA Akiyoshi, KIKUCHI Teturo, MAEDA Masahiko
日本オペレーションズ・リサーチ学会2011年秋季研究発表会 (甲南大学) ,
2011.09,Oral presentation (general), (社)日本オペレーションズ・リサーチ学会
-
2値型Principal Pointsの数の決定に関する研究
山下遥, 鈴木 秀男
2011年度統計関連学会連合大会 (九州大学) ,
2011.09,Oral presentation (general), 応用統計学会
-
A New Method for Estimating Error Variances in Split-Plot Experiments
IKEDA Shu, SUZUKI Hideo
9th ANQ Congress (Ho Chi Minh, Vietnam) ,
2011.09,Oral presentation (general)
-
Study on the Methods of Heuristic Approximation for Principal Points of Binary Data
YAMASHITA Haruka, SUZUKI Hideo
9th ANQ Congress (Ho Chi Minh, Vietnam) ,
2011.09,Oral presentation (general)
-
Prediction of Drugstore Sales and their Action Planning: Study on Product Reduction Using Bayesian Network
UEKI Daichi, SUZUKI Hideo
9th ANQ Congress (Ho Chi Minh, Vietnam) ,
2011.09,Oral presentation (general)
-
2値データにおけるPrincipal Pointsに関する研究(その2)-GAを用いたPrincipal Pointsの近似解法―
山下遥, 鈴木 秀男
日本品質管理学会第95回研究発表会 (成城大学) ,
2011.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
A Study of the Relationship Between Customer satisfaction and Blog Information: A Case Study of TV Drama in Japan
SUZUKI Hideo
The 18th Annual Conference of the American Society of Business and Behavioral Sciences (Las Vegas, U.S.A) ,
2011.02,Oral presentation (general)
-
2値データにおけるPrincipal Pointsに関する研究
YAMASHITA Haruka, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会 (成城大学) ,
2010.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
Bayesian Networkを用いたブランド・エクイティモデルの構造に関する研究
OKADA Masatoshi, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会 (成城大学) ,
2010.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
A Study on Scoring Customer Satisfaction, Experience Value, and Loyalty: A Case Study of Professional Baseball Teams in Japan
SUZUKI Hideo
The 13th Annual International Conference of the American Society of Business and Behavioral Sciences (Frankfurt, Germany) ,
2010.08,Oral presentation (general)
-
プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第2報)-2010年調査結果より-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第92回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟東高円寺ビル) ,
2010.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
統合的設計管理手法に関する研究(その4)- 分割実験における一般化二乗法を用いた応答曲面法-
HASEGAWA Yuta, IKEDA Shu, MATSUURA Shun, SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第92回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟東高円寺ビル) ,
2010.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
テレビドラマのコンテンツの質及び満足度の指数化に関する研究
SUZUKI Hideo, YONEYA Akiyoshi, KIKUCHI Teturo, MAEDA Masahiko
日本品質管理学会第39回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2009.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第39回年次大会研究発表会 (大阪大学) ,
2009.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
Robust Parameter Design Using a Supersaturated Design for Response Surface Methodology
SUZUKI Hideo, MATSUURA Shun, HASEGAWA, KURE Hirotaka, MORI Hatsuo
7th ANQ Congress (Tokyo, Japan) ,
2009.09,Oral presentation (general)
-
統合的設計管理手法に関する研究(その3)-L18およびL36直交表を基にした応答曲面推定のための過飽和実験計画の構成-
SUZUKI Hideo, MATSUURA Shun, HASEGAWA, KURE Hirotaka, MORI Hatsuo
日本品質管理学会第89回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟東高円寺ビル) ,
2009.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
大規模データに対するSVRを用いたアンサンブル学習
細川直幸,鈴木秀男,香田正人
日本オペレーションズ・リサーチ学会2009年春季研究発表会 (筑波大学) ,
2009.03,Oral presentation (general), (社)日本オペレーションズ・リサーチ学会
-
統合的設計管理手法に関する研究(その2)-過飽和実験計画を用いたパラメータ設計-
鈴木秀男,松浦峻,長谷川雄大,呉宏堯,森初男
日本品質管理学会第38回年次大会研究発表会 (東京工業大学) ,
2008.11,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
統合的設計管理手法に関する研究(その1)-「セット・ベースド・デザイン」と「モデル・ベースド・リスクマネジメント」-
呉宏堯,森初男,鈴木秀男,松浦峻,長谷川雄大
日本品質管理学会第38回年次大会研究発表会 (東京工業大学) ,
2008.11,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
Parameter Design Using Support Vector Regression and Simulated Annealing
SUZUKI Hideo and Yoshiaki Nakanishi
6th ANQ Congress 2008 (Bangkok, Thailand) ,
2008.10,Oral presentation (general)
-
プロ野球チームの球場設備・サービスの顧客満足度調査研究:第2報
SUZUKI Hideo, NAKAGAWA Kento
日本品質管理学会第86回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟東高円寺ビル) ,
2008.06,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
Support Vector Regression によるロバスト 設計
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第37回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2007.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
価値観がサービス品質、満足度、ロイヤルティに及ぼす影響-金融機関サービスを事例にして-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第37回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2007.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
個人特性が満足度及びロイヤルティに及ぼす影響-プロ野球を事例にして-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第37回年次大会研究発表会 (名古屋工業大学) ,
2007.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
A Structural Analysis on Relationships between Word-of-Mouth, Perceived Quality, Customer Satisfaction and Loyalty
SUZUKI Hideo and Takeshi Yamazaki
5th ANQ Congress 2007 (Incheon, Korea) ,
2007.10,Oral presentation (general)
-
プロ野球チームの球場設備・サービスの顧客満足度調査研究
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第83回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟) ,
2007.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
品質及び信頼性の影響を考慮した最適な製品開発期間決定に関する研究
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第83回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟) ,
2007.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
口コミ効果を考慮した消費者評価構造に関する研究
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第36回年次大会研究発会 (筑波大学) ,
2006.10,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
A Scoring Method for Customer Satisfaction, Experience Value and Loyalty
Takashi Yamazaki, SUZUKI Hideo and Shinji Matsuzawa
4th ANQ Congress 2006 (Singapore) ,
2006.10,Oral presentation (general)
-
A Quality Control Method Using One Class Support Vector Machines
SUZUKI Hideo and Akira Saji
4th ANQ Congress 2006 (Singapore) ,
2006.10,Oral presentation (general)
-
プロ野球ファンサービスに関する調査研究-西武ライオンズを事例にして-
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第80回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟) ,
2006.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会
-
顧客満足度,経験価値及びロイヤルティの測定モデルの構築
SUZUKI Hideo
日本品質管理学会第80回研究発表会 ((財)日本科学技術連盟) ,
2006.05,Oral presentation (general), (社)日本品質管理学会