研究発表 - 濱岡 豊
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Innovation Pattern and Determiners of Innovationin African and Asian Countries
濱岡 豊
4th Biennial Conference (Addis Ababa University, Ethiopia) ,
2018年01月,ポスター発表, The Africa Academy of Management
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Bottom of Pyramid諸国におけるイノベーション
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会 (電通ホール:東京) ,
2017年12月,口頭発表(招待・特別)
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Thyroid Nodules in Fukushim
濱岡 豊
ISEE 2017 (Sydney: Australia) ,
2017年09月,ポスター発表
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Thyroid Nodules in Fukushim
濱岡 豊
IAE 2017 (Omiya: Saitama) ,
2017年08月,ポスター発表
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日本企業のマーケティング・サイエンス:志向、実践と成果:10年間の調査結果から
郷香野子・濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会 (慶應義塾大学:東京) ,
2017年06月,口頭発表(招待・特別)
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Marketing Science in Japan: Findings from 10 Years Longitude Survey
濱岡 豊
Marketing Science Conference (Los Angels, USA) ,
2017年06月,口頭発表(招待・特別), Informs
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How Open Innovation Evolved?
濱岡 豊
Innovation Forum (Toront, Canada) ,
2017年03月,口頭発表(招待・特別), ISPIM
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Rise and Fall of On-line Opinion Leaders
Ikeda, Yasunari, Kanoko Go, Feng Xin, Yingcong Zhuang, Xinyan Zhang, Shumin Liu, Yutaka Hamaoka
Marketing Science Conference (Shanghai, China) ,
2016年06月,口頭発表(招待・特別), Informs
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The Application of Case-Based Decision Theory to the Adoption of a “Really” New Products: Extension to Consumers’ Learning
Go, Kanoko, Mai Kikumori, Yutaka Hamaoka
Marketing Science Conference (Shanghai, China) ,
2016年06月,口頭発表(招待・特別), Informs
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事例ベース意思決定理論の消費者行動分析への適用IV
郷香野子・濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会 (東北大学) ,
2016年06月,口頭発表(招待・特別)
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共進化マーケティング4.0
郷香野子・濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会 (電通ホール:東京) ,
2015年12月,口頭発表(招待・特別)
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日本企業の研究開発の動向: 8年間の時系列調査の結果より
郷香野子、濱岡豊
研究・技術計画学会 (早稲田大学) ,
2015年10月,口頭発表(一般)
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日本企業の製品開発の動向: 8年間の時系列調査の結果より
郷香野子、濱岡豊
研究・技術計画学会 (早稲田大学) ,
2015年10月,口頭発表(一般)
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Empirical Research on Case-Based Decision Theory: An Application to Adoption of a Rally New Product
Go, Kanoko, Mai Kikumori, Yutaka Hamaoka
Marketing Science Conference (Baltimore, USA) ,
2015年06月,口頭発表(招待・特別), Informs
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A Possible Warning from Fukushima III:An Analysis of Radiation Dose and Prevalence of Thyroid Nodules Using Municipality-level Data
濱岡 豊
International Conference on Radiation Research (Kyoto: Japan) ,
2015年05月,ポスター発表
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It is time to say goodbye to Poisson Regression II: Application of Individual Level Model to Nuclear Worker Data
濱岡 豊
International Conference on Radiation Research (Kyoto: Japan) ,
2015年05月,ポスター発表
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Re-Analysis of Radiation Biological Data: Are There Threshold and/or Hormesis Effect?
濱岡 豊
International Conference on Radiation Research (Kyoto: Japan) ,
2015年05月,ポスター発表
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Re-Analysis of Radiation Biological Data: Are There Threshold and/or Hormesis Effect?
濱岡 豊
International Conference on Radiation Research (Kyoto: Japan) ,
2015年05月,ポスター発表
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Re-Analysis of A-bomb Survivor Data Supports LNT Model: How to Select Best Model
濱岡 豊
International Conference on Radiation Research (Kyoto: Japan) ,
2015年05月,口頭発表(一般)
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日本と韓国におけるオープン・イノベーション2
濱岡豊
研究・技術計画学会 (立命館大学びわこ・くさつキャンパス) ,
2014年10月,口頭発表(一般)
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ラディカルイノベーション発生の規定要因:理論と実証
濱岡豊
研究・技術計画学会 (立命館大学びわこ・くさつキャンパス) ,
2014年10月,口頭発表(一般)
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It is time to say goodbye to Poisson Regression: Application of Individual Level Model to Nuclear Worker Data
濱岡 豊
World Congress on Epidemiology (Anchorage: USA) ,
2014年08月,口頭発表(一般)
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A Possible Warning from Fukushima:An Update
濱岡 豊
World Congress on Epidemiology (Anchorage: USA) ,
2014年08月,ポスター発表
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Empirical Research on Case-Based Decision Theory: An Application to Adoption of a New Product
Go, Kanoko, Mai Kikumori, Yutaka Hamaoka
Marketing Science Conference (Atlanta, USA) ,
2014年06月,口頭発表(招待・特別), Informs
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Do Consumers Evaluate Movies in Detail?: Comparison between Case-Based Decision Theory and Multi-Attribute Attitude Theory
Kikumori, Mai, Kanoko Go, Yutaka Hamaoka
Marketing Science Conference (Atlanta, USA) ,
2014年06月,口頭発表(一般), Informs
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マーケティング・リサーチの実施状況と製品開発の成果: 通常製品と革新的な製品の比較
濱岡豊
研究・技術計画学会 (政策大学院大学) ,
2013年11月,口頭発表(一般)
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A Possible Warning from Fukushima: A Preliminary Analysis of Radiation Dose and Occurrence of Thyroid Nodules Using City- and Village-level Data,
濱岡 豊
MELODI 2013 Workshop (Brussels,Belgium) ,
2013年10月,口頭発表(招待・特別)
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Determiners of User-firm Collaboration Network Performance in CT Scanner
HAMAOKA YUTAKA, Kanoko Go
Informs Annual Meeting (Minneapolis, Minnesota: USA) ,
2013年10月,口頭発表(一般)
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Inbound, Outbound オープン・イノベーション成果の規定要因
濱岡豊
研究・技術計画学会 (一橋大学) ,
2012年10月,口頭発表(一般)
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What are determinants of Open Innovation Performance?
濱岡 豊
12th International Conference of ISPIM,
2012年06月 -
A Search for Better Dose-Response Function
濱岡 豊
14th International Congress of Radiation Research (Warsaw, Poland) ,
2011年09月,ポスター発表
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Spatial Diffusion of Innovation*A Spatial Panel Analysis of Electronic Toll Collecting Transponders in Japan",
濱岡 豊
The International Symposium on Statistical Analysis of Spatio-Temporal Data (Kamakura, Japan) ,
2010年11月,口頭発表(一般)
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Why Do People Post On Business Blogs?
濱岡 豊
Global Marketing Conference at Tokyo (Tokyo) ,
2010年09月,口頭発表(一般)
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How Does Customer Participation Affect Product Development and Product Performance?
濱岡 豊
Global Marketing Conference at Tokyo (Tokyo) ,
2010年09月,口頭発表(一般)
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Consumer Creativity: Does The Network Position Matter?
濱岡 豊
Global Marketing Conference at Tokyo (Tokyo) ,
2010年09月,口頭発表(一般)
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Antecedents and Consequences of User Innovation
濱岡 豊
User and Open Innovation Workshop (Sloan Management School, Massachusetts Institutes of Technology, Cambridge, USA.) ,
2010年08月,口頭発表(一般)
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Spatial Diffusion of Innovation
濱岡 豊
Marketing Science Conference (Koeln, Germany.) ,
2010年06月,口頭発表(一般)
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Asymmetry of In-bound and Out-bound Open Innovation
濱岡 豊
The 19th International Conference for Management of Technology (Cairo, Egypt.) ,
2010年03月,口頭発表(一般)
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消費者からのアイディアをどう獲得するか? アクティブ・コンシューマー4.1
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会85回大会 (京都工芸繊維大学) ,
2009年06月,口頭発表(一般)
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Asymmetry of In-bound and Out-bound Open Innovation -What are the Determinants of the Effectiveness of Open Innovation?
濱岡 豊
International Conference Beyond Dawn of Innovation (Hotel Rantasipi Sveitsi in Hyvinkaa, Finland.) ,
2009年06月,口頭発表(一般)
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マーケティング研究の課題と展望:製品開発論・eマーケティングを中心に
濱岡 豊
商学部創立50周年記念シンポジウム (慶応大学) ,
2009年03月,口頭発表(一般)
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マーケティングにおける社会ネットワーク分析の過去、現在、将来
濱岡 豊
第5回 ネットワーク生態学シンポジウム (沖縄国際大学) ,
2009年03月,口頭発表(招待・特別)
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"What are the Differences between Opinion Leaders and eOipnion Leaders? A Comparison among Japan, the US, and China",
濱岡 豊
INSNA (San Diego) ,
2009年03月,口頭発表(一般)
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消費者のコミュニケーションと創造性:Coxハザードモデルの応用
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会84回大会 (電通東京本社) ,
2008年11月,口頭発表(一般)
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アクティブコンシューマー4.0 首都圏調査2008
濱岡 豊
消費者行動研究学会 (東海大学短期大学部静岡校舎) ,
2008年11月,口頭発表(一般)
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Individual's Performance in Huge Scale Collaborative NEtwork
藤田祐司,濱岡 豊
Informs Annual Meeting (Washington DC) ,
2008年10月,口頭発表(一般)
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イノベーションの源泉の規定要因 情報の粘着性仮説の再検討
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会83回大会 (大阪府立大学) ,
2008年06月,口頭発表(一般)
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Antecedents and Consequences of Open Innovation
濱岡 豊
R&D Management International Conference (Ottawa) ,
2008年06月,口頭発表(一般)
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Users as Co-Creators
濱岡 豊
Informs Marketing Science Conference (Vancouver, Canada) ,
2008年06月,口頭発表(一般)
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オンラインコミュニティの社会ネットワーク特性とイノベーションの普及パターン
濱岡 豊
ネットワーク生態学研究会第4回シンポジウム (京都産業大学) ,
2008年03月,ポスター発表
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Diffusion on the Internet
濱岡 豊
Sunbelt International Social Network Conference (St. Petersberg, Florida) ,
2008年01月,口頭発表(一般), INSNA
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ネットワーク・コミュニティの特性とソフトウエアの普及
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会82回大会 (成蹊大学) ,
2007年12月,口頭発表(一般)
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Antecedents and Consequences of Open Innovation
濱岡 豊
Informs Annual Meeting (Seattle) ,
2007年11月,口頭発表(一般)
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オープン・イノベーションの成功要因
濱岡 豊
研究・技術計画学会 (亜細亜大学) ,
2007年10月,口頭発表(一般)
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eクチコミ、マーケティング活動と市場反応
里村 卓也 濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会81回大会 (関西学院大学) ,
2007年06月,口頭発表(一般)
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クチコミ、eクチコミと消費者の意思決定
濱岡 豊 里村卓也
日本マーケティング・サイエンス学会81回大会 (関西学院大学) ,
2007年06月,口頭発表(一般)
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日本企業のイノベーション・製品開発・ブランドマネジメントの動向」
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会冬季大会 (青山学院大学相模原キャンパス) ,
2006年11月,口頭発表(一般)
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クチコミ、eクチコミと情報の受信/発信
濱岡 豊里村卓也
消費者行動研究学会 (慶應義塾大学) ,
2006年11月,口頭発表(一般)
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Active Consumer and Coevolutionary Marketing: New Paradigm of Marketing
濱岡 豊
INTERNATIONAL UNIVERSITY OF JAPAN SYMPOSIUM ON VALUE CO-CREATION (Tokyo) ,
2006年05月,口頭発表(招待・特別)
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Communication Process and Perfomance of Open Source Projects
濱岡 豊
XXVI Sunbelt International Social Network Conference (Vancouver) ,
2006年04月,口頭発表(一般)
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オープンソース・ソフトウエアの開発、普及、コミュニケーションプロセスの分析
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会秋季大会 (東京) ,
2004年12月,口頭発表(一般)
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Why of R Project Succeeded?
濱岡 豊
useR! 2004 - The 1st R User Conference (Wien) ,
2004年05月,ポスター発表
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By the Community, For the Community: An Analysis of Open Source Software Projects
濱岡 豊
XXIV International Sunbelt Social Network Conference (Slovenia) ,
2004年05月,口頭発表(一般)
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消費者の選好の測定方法の比較 ---- 一対定和比較、定和配分、ランキングデータによる選択確率の予測精度の比較
濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会夏季大会 (大阪大学) ,
1997年06月,口頭発表(一般)