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Affiliation
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Faculty of Business and Commerce (Mita)
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Position
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Professor
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Details of a Researcher
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Hamaoka, Yutaka
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(株)野村総研
大学専任講師(商学部)
大学助教授(商学部)
Professor
Tohoku University, Faculty of Engineering
University, Graduated
The University of Tokyo, Graduate School, Division of Engineering
Graduate School, Completed, Master's course
The University of Tokyo, Graduate School, Division of Engineering
Graduate School, Completed, Doctoral course
Humanities & Social Sciences / Commerce (marketing science, consumer behavior, product development, management of innovation)
Life Science / Medical management and medical sociology
innovation
word of mouth
coevolutionary marketing
radiation epidemiology
Radiation epidemiology
マーケティング・リサーチ
Interested in joint research with industry (including private organizations, etc.)
消費者間の相互作用(クチコミ、消費者コミュニティによる創造など)
消費者間の相互作用についての研究 クチコミ、eクチコミを中心に
HAMAOKA YUTAKA, Satomura Takuya, 慶應義塾大学出版会, 2009.02
『Webマーケティングの科学』
HAMAOKA YUTAKA, 千倉書房, 2007.01
マーケティング戦略シリーズ4 消費者行動
HAMAOKA YUTAKA, 有斐閣, 2005
経済・経営のための統計学
HAMAOKA YUTAKA, 有斐閣, 2005
Anatomyof Buzz
Emanuel Rosen, 日本経済新聞社, 2001
Re: "Comprehensive Survey Results of Childhood Thyroid Ultrasound Examinations in Fukushima in the First Four Years After the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant Accident'' by Suzuki et al. (Thyroid 2016; 26: 843-851)
Hamaoka, Yutaka
THYROID 27 ( 8 ) 1105 - 1106 2017.08
Research paper (scientific journal), Accepted, ISSN 1050-7256
Re: Thyroid Cancer Among Young People in Fukushima
Hamaoka, Yutaka
EPIDEMIOLOGY 28 ( 1 ) E4 - E5 2017.01
Research paper (scientific journal), ISSN 1044-3983
製品開発についての調査2016 10年間の変化と単純集計結果
郷香野子,濱岡豊
三田商学 60 ( 2 ) 45 - 72 2017
Research paper (scientific journal), Joint Work
甲状腺がん過剰診断論の限界
HAMAOKA YUTAKA
科学 87 ( 7 ) 667 - 680 2017
Research paper (scientific journal), Single Work
グローバル・マーケティングと消費者の価値観 世界価値観調査の分析から 前篇
多田伶,石井隆太,張しん妍,馮昕,池田泰成,庄映琮,廖舒忻、濱岡豊
三田商学 60 ( 2 ) 61 - 97 2017
Research paper (scientific journal), Joint Work
A survey on research and development 2021 : trend analysis between 2007 and 2021
Hamaoka, Yutaka
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 65 ( 2 ) 83 - 111 2022.06
ISSN 0544571X
Longitudinal survey on new product development 2007-2020
Hamaoka, Yutaka
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 64 ( 2 ) 57 - 85 2021.06
ISSN 0544571X
Consumer behavior in Africa : an analysis of Afrobarometer
Hamaoka, Yutaka
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 63 ( 5 ) 115 - 143 2020.12
ISSN 0544571X
A survey on research and development 2019 : trend analysis from 2007 to 2019
Hamaoka, Yutaka
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 63 ( 3 ) 55 - 82 2020.08
ISSN 0544571X
Longitudinal survey on new product development 2007−2018
Hamaoka, Yutaka
Mita business review (慶應義塾大学出版会) 62 ( 3 ) 55 - 77 2019.08
ISSN 0544571X
Hamaoka Y.
Journal of Radiological Protection (Journal of Radiological Protection) 40 ( 2 ) 656 - 657 2020.06
ISSN 09524746
Innovation Pattern and Determiners of Innovationin African and Asian Countries
HAMAOKA YUTAKA
4th Biennial Conference (Addis Ababa University, Ethiopia) ,
Poster presentation, The Africa Academy of Management
Bottom of Pyramid諸国におけるイノベーション
HAMAOKA YUTAKA
日本マーケティング・サイエンス学会 (電通ホール:東京) ,
Oral presentation (invited, special)
Thyroid Nodules in Fukushim
HAMAOKA YUTAKA
ISEE 2017 (Sydney: Australia) ,
Poster presentation
Thyroid Nodules in Fukushim
HAMAOKA YUTAKA
IAE 2017 (Omiya: Saitama) ,
Poster presentation
日本企業のマーケティング・サイエンス:志向、実践と成果:10年間の調査結果から
郷香野子・濱岡 豊
日本マーケティング・サイエンス学会 (慶應義塾大学:東京) ,
Oral presentation (invited, special)
A Longitudinal Study on Japanese Firm's R&D and New Product Development: Coevolutionary Perspective
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
オープン化時代の研究開発・製品開発に関する継続調査III
MEXT,JSPS, Grant-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Principal investigator
「経済・経営のための統計学」有斐閣の分担執筆
HAMAOKA YUTAKA
Other
プロジェクト演習を組み合わせた授業「製品開発論」の実施
HAMAOKA YUTAKA
Other
インターンシップ科目「社会との対話」の設置への参画
HAMAOKA YUTAKA
Other
情報処理科目「データとの対話」の設置への参画
HAMAOKA YUTAKA
Other
授業用資料配付、レポート受付のためのホームページ整備
HAMAOKA YUTAKA
Other
情報処理学会全国大会論文賞
濱岡 豊, 2012.03, Twitterにおけるコミュニケーションの社会ネットワーク分析
助成研究論文吉田秀雄賞 常勤研究者の部第2席
HAMAOKA YUTAKA, 2007.11, eクチコミを組み込んだ新しい広告効果測定体系の開発
SPECIAL STUDY OF MARKETING SYSTEM
2023
SEMINAR: SPECIAL STUDY OF MARKETING MANAGEMENT
2023
SEMINAR: INTRODUCTION TO MARKETING
2023
SEMINAR (DB)
2023
SEMINAR (DA)
2023
マーケティング意思決定論
慶應義塾大学商学部
商業学
慶應義塾大学商学部
製品開発論
慶應義塾大学商学部
マーケティング・リサーチ
慶應義塾大学商学部
消費者間相互作用とマーケティング
慶應義塾大学商学部
科学技術の中長期発展に係る俯瞰的予測調査 産業基盤分科会
放送産業の未来 研究会(民放連)