-
Affiliation
-
Faculty of Letters (Hiyoshi)
-
Position
-
Professor
KEIO RESEARCHERS INFORMATION SYSTEM |
Details of a Researcher
このページはJavascriptを使用しています。すべての機能を使用するためにはJavascript を有効にする必要があります。
大学助手(文学部)
大学助教授(文学部)
大学通信教育部学習指導副主任
大学学生総合センター委員(日吉支部)
大学日吉学習指導副主任(文学部)
Keio University, Faculty of Literature
University, Graduated
Keio University, Graduate School, Division of Letters
Graduate School, Completed, Master's course
Keio University, Graduate School, Division of Letters
Graduate School, Withdrawal after completion of doctoral course requirements, Doctoral course
情の技法
SAKAMOTO HIKARU, 慶應義塾大学出版会, 2006.09
Scope: i-vi
幸福の逆説
SAKAMOTO HIKARU, 慶應義塾大学出版会, 2005.04
Scope: 153-168
イギリス文学と旅のナラティヴ-『マンデヴィルの旅』から『ドラキュラ』まで
SAKAMOTO HIKARU, 慶應義塾大学出版会, 2004.07
Scope: 127-157
ユートピアの期限
SAKAMOTO HIKARU, 慶應義塾大学出版会, 2002.07
Scope: 353-374
習熟度別クラス編成の整備
SAKAMOTO HIKARU
慶應義塾大学の教育カリキュラム研究 ー 改革への処方箋 ー (慶應義塾大学教養研究センターシンポジウム 8 ) (Keio Research Center for the Liberal Arts) 13-17 2007.09
Research paper (conference, symposium, etc.), Joint Work
外国語科目における習熟度別クラス編成の導入と整備
SAKAMOTO HIKARU
慶應義塾大学の教育カリキュラム研究 ― 改革への処方箋 ―(2005-2006年度教養研究センター基盤研究報告書) (慶應義塾大学教養研究センター) 23-25 2007.03
Research paper (other academic), Joint Work
外国語科目における目的別・習熟度別クラス編成と客観的成績評価方法の導入
SAKAMOTO HIKARU
慶應義塾大学の教育カリキュラム研究 ― 改革への処方箋 ―(2005-2006年度教養研究センター基盤研究報告書) (慶應義塾大学教養研究センター) 41-45 2007.03
Research paper (other academic), Joint Work
童話からゴシック小説へ: The Picture of Dorian Grayにおける自己像モチーフの展開とゴシック的構造の成立
SAKAMOTO HIKARU
Oscar Wilde Studies (東京・日本ワイルド協会) ( 6 ) 65-74 2004.11
Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work
閉じ込められた肖像画が生み出したもの: Oscar Wilde, The Picture of Dorian GrayのGothic的構造
SAKAMOTO HIKARU
慶応義塾大学日吉紀要英語英米文学 ( 37 ) 37-51 2000
Research paper (bulletin of university, research institution), Single Work
What a locked-up portrait brought about : the Gothic structure of "The picture of Dorian Gray"
Sakamoto, Hikaru
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学 (慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会) ( 37 ) 37 - 51 2001.03
A Mirror for confinement : The 1890 edition of Oscar Wilde's The Picture of Dorian Gray
Sakamoto, Hikaru
The geibun-kenkyu : journal of arts and letters (慶應義塾大学藝文学会) 73 262 - 273 1997.12
ISSN 04351630
Oscar Wilde' s Fairy Tales: The Mirror and Self-Recognition
Sakamoto, Hikaru
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学 (慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会) ( 31 ) 117 - 149 1997.09
A Handful of Dust: Introduction of Tragic Aspects
Sakamoto, Hikaru
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学 (慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会) ( 21 ) 87 - 100 1993.08
A labyrinth for exorcism : The notes and structure of The Waste Land
Sakamoto, Hikaru
The geibun-kenkyu : journal of arts and letters (慶應義塾大学藝文学会) 51 12 - 1 1987.07
ISSN 04351630
童話からゴシック小説へ: The Picture of Dorian Grayにおける自己像モチーフの展開とゴシック的構造の成立
SAKAMOTO HIKARU
日本ワイルド協会第28回大会 (広島) ,
Oral presentation (general), 日本ワイルド協会
閉じ込められた肖像画が生み出したもの ― Oscar Wilde, The Picture of Dorian GrayのGothic的構造
SAKAMOTO HIKARU
日本英文学会第72回全国大会 (東京) ,
Oral presentation (general), 日本英文学会
A Handful of Dust and Evelyn Waugh’s Earlier Works
SAKAMOTO HIKARU
Symposium: The 1930s in English Literature (東京) ,
Oral presentation (general), The British Council / 慶應義塾大学
T. S. Eliotにおける視線の変容 — Ash-Wednesdayについて—
SAKAMOTO HIKARU
藝文学会 (東京) ,
Oral presentation (general), 慶應義塾大学藝文学会
Tiresiasの彷徨 — T. S. Eliot The Waste Landにおける変身のモチーフ —
SAKAMOTO HIKARU
日本英文学会第62回全国大会 (岡山) ,
Oral presentation (general), 日本英文学会
読解力強化を中心とした能力別クラス編成による英語教育カリキュラムの開発
平成17年度予算管理部門内調整費 教養研究センター: 新しい教養教育の支援, Other, No Setting
英語読解力養成・テスト作成のためのリーダビリテイ活用法(パネリスト)
SAKAMOTO HIKARU
Other, Joint
慶應義塾一貫教育諸学校・同大学における英語教育の紹介(ポスターセッション監修)
SAKAMOTO HIKARU
Other, Joint
シンポジウム:英語の実力・評価・教育(司会)
SAKAMOTO HIKARU
Other, Joint
少人数セミナー形式授業の理念・目的とその手法(パネリスト)
SAKAMOTO HIKARU
横浜,
Other, Joint
INTERMEDIATE HIGH ENGLISH 4
2024
INTERMEDIATE HIGH ENGLISH 3
2024
INTERMEDIATE HIGH ENGLISH 2
2024
INTERMEDIATE HIGH ENGLISH 1
2024
INTERMEDIATE ENGLISH 2
2024
日本ワイルド協会,
日本英文学会,
慶應英文学会,
日本ワイルド協会,
Director, 日本ワイルド協会
第79回全国大会開催校委員, 日本英文学会
Director, 慶應英文学会
Director, 日本ワイルド協会